رونق فعالیت‌های فرهنگی در استان آذربایجان‌شرقی

پورمحمدی گفت: برگزاری اجلاس توسعه شهری در شهریور و برپایی نمایشگاه فرش در پانزدهم مرداد از جمله برنامه‌هایی است که نشان از رونق فعالیت‌های فرهنگی در استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر این‌که باید کاری کرد که ماهانه حداقل یک اتفاق فرهنگی در تبریز رخ دهد، گفت: کار فرهنگی زمان‌بر و جمعی است و دستگاه‌ها همه در این خصوص مسؤولیت دارند، در زمینه قبح‌زدایی در خصوص بی‌حجابی هم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کمک کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با برشماری برخی رویدادهای فرهنگی در استان اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته چندین رویداد بین‌المللی، فرهنگی و علمی در استان روی داده است و رویکرد جدیدی را در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم که منحصر به ارائه مقالات نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فیلم و هنر، برپایی نمایشگاهی توسط پارک علم و فناوری استان با محوریت نیازسنجی از دستگاه‌ها و عقد بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه برای تامین نیازها از داخل، برگزاری اجلاس توسعه شهری در شهریور ماه و برپایی نمایشگاه فرش در پانزدهم مرداد ماه از جمله برنامه‌هایی است که نشان از رونق فعالیت‌های فرهنگی در استان دارد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد مسئولین و مدیران استانی فضای امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند و بدون سند مطلبی را ارائه ندهند و موجب تشویش افکار عمومی نشوند.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی از تشکیل کارگروه علمی و مشورتی با حضور اعضای شورای فرهنگی استان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد.

محمد محمدپور خاطرنشان کرد: سه گروه شامل گروه هویت فرهنگی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، سرمایه و نشاط اجتماعی و معنویت و اخلاق برای پیگیری این کارگروه تشکیل می‌شود.

کد خبر 802239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha