حضور بیش از ۵۵۰ شهر کشور در طرح پایتخت کتاب ایران

حیدری با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران گفت: بیش از ۵۵۰ شهر کشور در طرح پایتخت کتاب ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « ابراهیم حیدری » در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کشور در یزد گفت:  یکی از اهداف پایتخت کتاب الگوگیری از شهرهای پایتخت کتاب ایران و الگوسازی در شهرها است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب افزود: در این چند دوره از پایتخت کتاب ایران بیش از 550 شهر شرکت کردند که شهرهای کمتر برخودار تا شهرهای نزدیک پایتخت همگی حضور داشتند و الان آرشیو خوبی در این زمینه داریم.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: ما سعی داریم تا در دوره ششم با توجه به تجربیات و هم افزایی پیگیری بیشتری داشته باشیم.

حیدری ادامه داد: ساختار برنامه نویسی و مستند سازی به عنوان دو مشکل شهرها بوده است که سعی شده تا با برگزاری کارگاه های آموزشی این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها در این طرح به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به عنوان تسهیل کننده بوده اند که دلایل انتخاب شهرها به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز در همین راستا بوده است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی گفت: ما می‌خواهیم موج کتابخوانی در استان و کشور راه اندازی شود و همه شهرها باید کل شهر و روستاها را درگیر آن کنند.

حیدری با اشاره به ترویج کتابخوانی گفت: کتابخانه‌ها یکی از مکان های ترویج کتاب و کتابخوانی است و سعی ما بر این است که کتاب از کتابخانه‌ها بیرون بروند و در دل جامعه شاهد حضور کتاب باشیم.

کد خبر 803460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha