امیدواریم کتابخانه ها همچون رستوران ها مورد استقبال قرار گیرد

عزیزی با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: امیدواریم کتابخانه ها همچون رستوران ها مورد استقبال قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جمال‌الدین عزیزی » در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کشور در یزد گفت:  یزد به عنوان پایتخت کتاب ایز اسفندماه سال گذشته انتخاب شده است و برنامه‌های متنوعی در این زمینه اجرا شده بود و در طی یک سال نیز فرصتی برای اجرای برنامه‌ها است.

شهردار یزد افزود: این عناوین و انتخاب‌ها بهانه و محوری برای ما است تا بتوانیم پیرامون موضع گسترش داده و ترویج کنیم.

وی بیان کرد: کتاب و ترویج کتابخوانی موضوع مهمی‌در جامعه است و ما باید نهضت جایگزینی کتابخوانی به جای کتابداری را به راه بیاندازیم.

وی افزود: نگهداری و ایجاد کتابخانه اگرچه لازم است اما باید ترویج کتابخوانی را در نظر بگیریم.

شهردار یزد گفت: ما در برنامه‌های خود در شهرداری محور خود را کتابخوانی قرار داده ایم و سعی داریم تا آمارها و شاخص های خوانش کتاب و کتابخوانی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مهمترین عامل در ترویج کتابخوانی عمل و ترویج کتابخوانی است و متولیان نیز با ترویج کتابخوانی به عنوان الگویی برای جامعه باشند.

شهردار یزد بیان کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی، برگزاری پویش فصل گرم کتاب، شب های فرهنگی با موضوع کتاب، شب فرخی یزدی

عزیزی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه شهرداری یزد آمادگی داریم تا تجربیات را در اختیار شهرهای مختلف قرار داده و تجربیات دیگران نیز دریافت کرده و به کار ببریم.

وی افزود: امیدواریم کتابفروشی ها و کتابخانه‌های ما همچون رستوران ها گسترش پیدا کرده و حضور پرشور مردم داشته باشند.

شهردار یزد عنوان کرد: تمامی‌هدایای ما تماما از جنس کتاب است و در این راستا نیز پارک کتاب و کتابخوانی، نامگذاری میدان، ایجاد سراهای کتابخوانی در محلات برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه این مراسم نیز معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کشور در کارگاه های ترویج کتاب و کتاب خوانی حضور پیدا کردند.

کد خبر 803464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha