مشارکت مردمی بهترین راهکار برای ارائه و نگهداری از گالری های شهری است

عزیزی با اشاره به برگزاری نخستین گالری شهری پارچه فجر در یزد گفت: مشارکت مردمی بهترین راهکار برای ارائه و نگهداری از گالری های شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جمال الدین عزیزی» شب گذشته در مراسم افتتاحیه گالری شهری جشنواره ملی پارچه فجر یزد گفت: یکی از چیزهایی که باعث شد یزد به عنوان میراث جهانی شناخته شود وجود حیات در بافت تاریخی بود که بخش زیادی از این حیات مرهون صنعت نساجی بود.

شهردار یزد افزود: صنعت نساجی و پارچه بافی در یزد لایه ارزشمند و کمتر شناخته شده در یزد بوده که با این ایده این لایه خود را نشان می دهد.

وی افزود: ما در شهرداری سعی داریم تا مانند بقیه کارها، فضای این عرصه در هنر را ایجاد کرده و با ایجاد گالری شهری فضایی را بوجود بیاوریم که این هنر خود را نشان دهد.

شهردار یزد ادامه داد: شهر متعلق به مردم است و این گالری تقدیم به مردم می شود و در نگهداری، حفظ و ایجاد انگیزه برای گالری های بعدی مردم باید مشارکت داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: مشارکت همشهریان می تواند در این جشنواره به نوعی کیفیت جشنواره را تقویت می کند و به نوعی پارچه هایی که در خانه ها وجود دارد در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی گفت: امیدواریم در شهر شاهد حضور همشهریان در گالری های شهری باشیم.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد.

کد خبر 807759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha