تفکر و تعقل و همچنین عجین شدن آنها با دینداری مهمترین راهکار پیشرفت در جامعه امروز است

آیت الله ناصری با اشاره به راهکارهای پیشرفت در جامعه گفت: تفکر و تعقل و همچنین عجین شدن آنها با دینداری مهمترین راهکار پیشرفت در جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یزد گفت: در حوادثی که در کشور و دنیا ایجاد می شود و استثنائاتی که به وجود می آید انسان باید توجه کند که چگوه این اتفاقات بوجود آمده و چطور باید آن را درمان کند و در این زمینه نیز خود را مورد سنجش قرار دهند.

امام جمعه یزد افزود: در حوادث ایران اسلامی و وجود انقلاب و این تحول بزرگ انسانی و الهی در مسیر این حرکت حوادث و اتفاقات و تحولاتی داشته ایم که امروز نیز آن را داریم و باید توان این که با تمام این مسائل مبارزه کرده و به سمت کمال الهی پیش برویم، هم کمال معنوی و رشد دراین مسیر را باید بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: الان حساس ترین دوره برای ایران ما است و دشمنان نیز نمی توانند ببینند که این حرکت به سمت تعالی پیش برود و تحول در دنیا شده است.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: شکل حرکتی دنیا سبکی است که آن حالت استعماری و استکباری و زورگویی قدرتمندان وجود داشته و دارد و الان نیز بدتر شده است که نمونه آن حرکت های رئیس جمهور آمریکا و اروپایی ها نشان از این امر است و هرکاری نیز برای ان انجام می دهند.

وی گفت: روحیه دنیا به نحوی است که با کشورها با تحمیل برخورد کرده و ضربه می زنند و پس از آن نیز سعی می کنند که خود را تحمیل کنند.

آیت الله ناصری افزود: الان ایران که می خواهد به عنوان کشوری آزاد و مستقل بر اساس دستورات الهی عمل کند و دنیای استکبار می خواهد با آن مقابله کند دو بال حرکتی می خواهد که در این تحریم ها و حرکت ها دو چیز را باید به عنوان تجربه برای خود کسب کنیم .

وی ادامه داد: تفکرو تعقل و همچنین تدین دو بال پیشرفت در دانشگاه ها است که باید به آنها توجه ویژه ای شود و در غیر این صورت موفقیت را نخواهیم داشت.

کد خبر 804362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha