قریب به ۹۰درصد از ابلاغ های استان یزد الکترونیکی است

شمس با اشاره به توجه به بحث الکترونیک در جامعه گفت: قریب به ۹۰درصد از ابلاغ های استان یزد الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی اکبر شمس» در مراسم تکریم و معارفه دادستان یزد گفت: ما در سه حوزه ارجاع و حقوق عامه و اجرای احکام کار تحولی انجام دادیم.

دادستان سابق یزد بیان کرد: در سال 96 سیاست ثبت پرونده ها و تعیین تکلیف را دنبال کردیم و سال 97 ارجاع مستقیم به شعبه را در دستور کار قرار دادیم

وی افزود: در کلانتری های ما بین 40 تا 60 فقره پرونده داریم که تمامی آنها ثبت شده است و امروز 100 درصد پرونده های ما از دفاتر قضایی ثبت می شود.

دادستان سابق یزد خاطرنشان کزد: امروز سیاست الکترونیکی شدن  به طور کلی اجرا می شود و دیگر برگ دست نویسی ضابطین نداریم.

شمس ادامه داد: در بحث ابلاغ الکترونیک نیز شاهد جهش خوب بودیم که در ابتدای سال 96 میزان 28 درصد بود و پایان سال 96 به میزان 70 درصد رسید و در پایان سال 97 میزان 86 درصد و الان نیز قریب به 90 درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: ما تیم بازرسی در دادسرا تشکیل دادیم که از بخش های مختلف حضور داشتند و از کل بازداشتگاه های استان 14 مورد صرفا جهت بازسازی و بهسازی آنها داشتیم.

دادستان سابق یزد افزود: ما در سال 97 تعداد 72 مورد بازرسی رسمی از مراجع انتظامی داشتیم.

شمس خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1267 پرونده مسن داشتیم که در سال 98 به 245 فقره رسیده است

وی گفت: در حوزه فضای مجازی نیز 13 فقره از 13 هکتار اراضی ملی رفع تصرف شد و 120 فقره پرونده فرار مالیاتی تشکیل شد که 420 میلیارد تومان برگ مالیاتی تهیه شده است.

دادستان سابق یزد بیان کرد: در زندان استان یزد 700 نفر حافظ یک تا 30 جز قرآن کریم داریم.

وی گفت: در نهضت سواد آموزی رشد 28 درصدی و 167 نفر نیز در زندان یزد تحصیلات دانشگاهی پیگیری می کنند.

شمس ادامه داد: برای والین بار در استان یزد زندان باز ویژه نسوان راه اندازی کردیم که 25 نفر از آنها در کارگاه ها مشغول هستند.

وی گفت: به عنوان پایلوت کشوری نیز پایند الکترونیک داریم که نزدیک به 100 نفر از زندانیان در این بخش هستند

دادستان سابق یزد ادامه داد: تنظیم و ارجاع گزارش پرونده های اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود که با محوریت زندان مرکزی تعداد 7 فقره قتل عمد مورد سازش قرار گرفت.

 

کد خبر 805148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha