شجاعت، لازمه کار کارشناسی به ویژه در مواجه با شکات حرفه ای است

حدادزاده با اشاره به اهمیت شجاعت در پیگیری پرونده های قضایی گفت: شجاعت، لازمه کار کارشناسی به ویژه در مواجه با شکات حرفه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست مشترک دادستان استان یزد با هیئت مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری یزد برگزار شد.

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در این نشست گفت: آنچه که دادگاه از کارشناس در ارایه نظر کارشناسی انتظار دارد، صداقت  و شجاعت است.

وی افزود: نظر کارشناسی پشتوانه رأی قضایی است لذا اظهار نظر کارشناسی باید مستدل و صریح باشد و کارشناسان رسمی مکلفند نکات و توضیحاتی که برای تبیین نظریه ضروری است در کمال دقت و صحت منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه در پرونده های مرتبط با اراضی و انفال حساسیت بیشتری وجود دارد، افزود: آنچه که دادگاه انتظار دارد صداقت و رو راستی است که کارشناس باید با مداقه تمام، نظر خود را تبیین کند و ذره ای از حقیقت به سمت یکی از طرفین گردش پیدا نکند.

این مقام قضایی تصریح کرد: مالکیت افراد برای دستگاه قضایی محترم است و از سوی دیگر انفال، اموال عمومی و بیت المال نیز نباید به واسطه ترحم و جانبداری بی جهت تضییع شود.

وی شجاعت را لازمه کار کارشناسی به ویژه در مواجه با شکات حرفه ای دانست و گفت: شکات حرفه ای با تهدید و ارعاب کارشناسی سعی در تغییر نظر کارشناسی را دارند که در این مسئله ایجاب می کند کارشناسان بدون هرگونه ترس و واهمه نظر کارشناسی خود را مطابق با اصل مسئله و بر مبنای حقیقت اعلام کنند.

دادستان یزد، تأکید کرد: برخی نظرات کارشناسی دور از واقعیت و مستندات پرونده است، لذا بنا داریم برای اینگونه نظرات کارشناسی اخذ توضیح بخواهیم و در صورت احراز هرگونه مسئله ای غیر از مسئله کارشناسی، رسیدگی کنیم.

 

کد خبر 849537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha