تداوم محرومیت‌زدایی سپاه در مناطق محروم استان/ لزوم ایجاد گفتگوهای بین تشکلی در دانشگاه‌ها

فرمانده سپاه الغدیر و دادستان عمومی و انقلاب یزد در مراسم بزرگ «دانشجو؛ صدای مردم» حاضرشده و به سؤالات نمایندگان دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف استان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «سرهنگ پاسدار رضا پورشمسی» در مراسم بزرگ «دانشجو؛ صدای مردم» که به مناسبت روز دانشجو در محل سالن اجتماعات مرحوم دکتر جوادی بیمارستان حضرت آیت‌الله شهید محمد صدوقی (رحمه‌الله علیه) استان یزد برگزار شد از حضور در جمع پرشور دانشجویان دغدغه مند و نخبگان دارالعباده ابراز خوشحالی و مسرت کرد.

وی؛ نطق‌های ارائه‌شده نمایندگان تشکل‌های فعال دانشجویی در مقابل مسئولین ارشد استان را قابل‌توجه خواند و با اشاره به ابهامات مطرح‌شده یکی از دانشجویان در رابطه با برخی از تصرفات سپاه الغدیر یزد گفت: شایعات در مورد اینکه سپاه در برخی از مناطق تصرفات گسترده غیرقانونی داشته است، صحت ندارد و باید گفت اگر که قرار باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایی را تصرف کند آنجا، کاخ سفید خواهد بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بابیان اینکه طبق دستور فرمانده معظم کل قوا؛ اگر زمینی در تملک سپاه است و درعین‌حال مردم نیز نسبت به آن زمین سند دارند؛ سپاه موظف است آن را واگذار کند اظهار داشت: جامعه مطالبه گر دانشجویی هم‌اکنون باید در مسیر خطیر تحقق اهداف و ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی به تداوم جدی اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درزمینهٔ محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و دوردست استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر مشاهدات عینی و به اذعان بسیاری از کارشناسان شاخص عرصه اقتصاد، برای داشتن اقتصادی پویا؛ شاخص‌های نیروی انسانی، انرژی، فناوری، مواد اولیه، بازار مصرف و سرمایه در گردش لازم است که ایران تمام آن‌ها را دارا است؛ لذا چاره مشکل را باید در به‌کارگیری این ظرفیت‌ها جست.

«دکتر محمدرضا حدادزاده» نیز در این نشست با اشاره به اینکه در چند سال اخیر حتی یک مورد هم نبوده برای دانشجویی به واسطه فعالیت دانشجویی یا یک کنش سیاسی و اجتماعی، پرونده‌ای تشکیل شود ابراز کرد: دانشجو حتی اگر اشتباه هم بکند و تندترین نقدها را هم به ارکان حاکمیت داشته باشد، نشان‌دهنده این است که به سرنوشت کشور و آینده خودش حساس است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر تحقق درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با لزوم معرفی قضات فاسد و ناکارآمد جهت اطلاع افکار عمومی یادآور شد: طبق اطلاعی که داریم این امر پیش از این توسط دستگاه قضایی انجام‌شده و در آینده نیز موارد لازم در رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در حوادث اخیر با وجود گستردگی آسیب‌ها در استان یزد باتدبیر و پیگیری که صورت گرفت و حضور به‌موقع نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسائل با کمترین مشکل جمع شد که جای تقدیر از این دو نهاد انقلابی دارد تصریح کرد: وقتی فردی به صورت عامدانه دست به تخریب اموال عمومی می‌زند و یا به آحاد و اقشار مختلف مردم آسیب و ضرر می‌رساند دیگر نمی‌توان با آن فرد مماشات کرد.

وی با اشاره به وجود تشکل‌های دانشجو نهاد گوناگون و متفاوت در سطح جامعه دانشجویی کشور بر لزوم ترویج گفتگوهای بین تشکلی در جهت پویایی و اثرگذاری بیش از پیش جریان‌های دانشجویی تأکید کرد و یادآور شد: برخی از نمایندگان جنبش دانشجویی در صحبت‌های خود به ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها اشاره کردند که جزء موارد لازم است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در پایان بابیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آسیب‌هایی را به ویژه در حوزه جامعه دانشجویی داشته است که باید پیگیری شود و در این رابطه جلسات دیگری برای بیان ابعاد مختلف این آسیب‌ها لازم است؛ نسبت به پیگیری درخواست دانشجویان در مورد ریزش سقف خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی قول پيگيري داد.

کد خبر 866409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha