راهیابی ۲۷ کتاب به مرحله نهایی کتاب سال یزد

حجت الاسلام وحیدی مهرجردی با اشاره به برگزاری سومین دوره کتاب سال یزد گفت: تعداد ۲۷ کتاب به مرحله نهایی کتاب سال یزد راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام شهاب الدین مهرجردی» در نشست خبری سومین دوره کتاب سال یزد گفت: سومین جایزه کتاب سال در دو بخش ساختاری و نرم افزاری برگزار می شود.

دبیر سومین دوره کتاب سال یزد افزود: کتاب و عناوین آن را در 12 عنوان مطرح کردیم که در حوزه های دین، ادبیات، فلسفه و روانشانسی، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان،  تاریخ و جغرافیا، هنر، علوم خاص، زبان شناسی، علوم کاربردی، کلیات و یزد شناسی بوده است.

وی افزود: در این دوره  697 کتاب عنوان رسید که 402 عنوان انتخاب شد و 295 عنوان به داوری راه پیدا نکردند که عمده دلیل آن کمک آموزشی بودن است.

مهرجردی تصریح کرد: در مرحله اول کتاب هایی که یک رای مثبت داشت به مرحله دوم راه پیدا می کرد و در محله دوم نیز امتیاز بالای 70 امتیاز انتخاب شدند و 27 عنوان به مرحله داوری رسیدند.

وی گفت: ما قدرت را داشتیم که کتاب هایی که توسط داوران کتاب سال ارزیابی می شود به کتاب سال یزد نیز اختصاص داده شود.

دبیر سومین دوره کتاب سال یزد بیان کرد: معیارهای بهترین کتاب شامل بدیع بودن موضوع کتاب، رعایت استانداردهای در ساختار ، رعایت استانداردها در ذکر منابع و ماخذ، بهره مندی از قدرت تجلیل، پاکیزکی کتاب از حیث چاپ و حروف چینی و .. بوده است.

وحیدی ادامه داد: در دوره دوم کتاب سال مجموعا 420 کتاب ارسال شده بود که امسال 697 عنوان ارسال شده است.

وی افزود: برگزار کننده کتاب سال استان با مشارکت خانه کتاب ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد است.

دبیر سومین دوره کتاب سال یزد گفت: استان یزد یکی از ده استانی است که ممیزی کتاب دارد و جز 5 امین استان واگذاری این بخش بودیم.

 

کد خبر 805732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha