انس با کتاب و کتابخوانی، امری اساسی برای پیشرفت جامعه

خبرگزاری شبستان: عضو پیوسته فرهنگستان با اشاره به انس با کتاب از ابتدای کودکی گفت: انس با کتاب و کتابخوانی، امری اساسی برای پیشرفت جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رضا داوری اردکانی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم شب گذشته (۱۴تیر) در مراسم اختتامیه دومین دوره « کتاب سال یزد» در محل سال اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استان یزد دارای ویژگی های بارزی است که از ابتدای انقلاب نیز این ویژگی ها منشا خیر و برکت بوده است.

وی افزود: امروز ما ناگزیر هستیم که به علوم اجتماعی روی بیاوریم و به امر کتاب و کتواب خوانی توجه کنیم تا بتوانیم در راستای آگاهی و طلب دانش گام برداریم.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: انس با کتاب و کتاب ‌خوانی در جامعه می تواند بسیار اثر گذار در جامعه باشد که این انس و دوستی و بهره ‌گیری از کتاب باید از ایام کودکی و نوجوانی آغاز شود ولی متأسفانه مدت ‌ها است که گمان می ‌کنیم هرچقدر بیشتر آموزش بدهیم، بیشتر پیشرفت می‌  کنیم و ازاین ‌رو نوجوانان و جوانان در مدارس با انبوهی از کتاب‌ های آموزشی و فعالیت‌ های درسی روبرو می‌ شوند که مجال انس حقیقی با کتاب را به آن‌ها نمی‌ دهد.

داوری اردکانی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته، مشکل ‌ترین رشته ها، رشته های علوم انسانی و آسان ترین رشته ها، رشته های مهندسی است اما ما با ابتدای تجدد، آشنایی کمی با علوم انسانی پیدا کردیم و در آن بیشتر کار نظری می کنیم.

 

کد خبر 714561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha