دریافت بیش از ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره« کتاب سال یزد»

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی دومین دوره « کتاب سال استان » گفت: تعداد بیش از ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره« کتاب سال یزد» دریافت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی دبیر علمی دومین دوره « کتاب سال یزد» ر.ز گذشته « 13 تیر» گفت:  یکی از راه های توسعه و تعالی هر جامعه ای مبتنی بر فرهنگ است که این فرهنگ نیز بر اساس تحقیق و پژوهش و آثار این بخش است و اگر بخواهیم از پژوهشگران تجلیل کنیم موجب تقویت فرهنگ و کتاب می شود.

وی افزود: اولین بار این دوره کتاب سال در سال 94 برگزار کردیم که تعداد 80 اثر به دبیرخانه ارسال شد ولی امسال بیش از 430 اثر به دبیرخانه رسید که نشان دهنده مشارکت مولفین کتاب دراین زمینه بوده است.

دبیر علمی دومین کتاب سال استان یزد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره شناسایی، معرفی و تجلیل از پژوهشگران، مولفین و محققین است.

حجت الاسلام وحیدی تصریح کرد: تعداد بیش از 430 کتاب به دبیرخانه جشنواره رسید که تا 17 اردیبهشت زمان داشت و بر این اساس نیز ما در 12 گروه تعریف کردیم و آثار را بر این اساس ارزیابی کردیم.

وی افزود: دین، ادبیات، فلسفه روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ، هنر و معماری، زبان و زبان شناسی، علوم خاص، علوم کاربردی، کودک و نوجوان، کلیات و یزد شناسی به عنوان محورهای این جشنواره بوده است.

دبیر علمی دومین کتاب سال استان یزد گفت: شاخص های انتخاب نیز در 11 معیار بوده است که سطح علمی و فرهنگی، تازگی و نوآوری در موضوع، رعایت استانداردها در ساخت، در ذکر منابع و مواخذ، بهره مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، استحکام زبان، التزام به ارزش های فرهنگی و دینی و انسنای، دعایت استانداردها، پاکیزگی و حروف چینی و طرح روی جلد کتاب به عنوان این شاخص ها بوده است.

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: ما در هر گروه 3 کتاب انتخاب کردیم و به عنوان آثار ارسالی به وزارت ارشاد بودند و از این طریق نیز با هماهنگی با خانه کتاب داوری انجام شد.

وی افزود: در این زمینه نیز کتاب هایی را به عنوان کتاب های شایسته تقدیر داشتیم که در روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه از آنها تجلی می شود.

دبیر علمی دومین کتاب سال استان یزد گفت: ما در هر گروه 3 داور داشتیم و با توجه به تخصص ها این امر انجام شده است و داوری به این افراد ارائه شد.

حجت الاسلام وحیدی بیان کرد: امسال با مشورت های مختلف با دفاتر مقام معظم رهبری و خانه کتاب داشتیم ما داوری اردکانی را به عنوان یکی از افراد موثر در این دوره از کتاب سال انتخاب کرده ایم.

کد خبر 714470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha