مقاومت تنها راهبرد مهم در برابر استکبار جهانی است/ حجاب و عفاف زمینه‌ساز امنیت و سلامت جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند در همه صحنه‌ها از انقلاب و نظام اسلامی و اصل ولایت‌فقیه پشتیبانی می‌کنند و در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی ایستادگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم به مردان و زنان توصیه کرده در نگاه و گفتار عفت داشته باشند، مبادا افرادی که بیمار‌دل هستند در مورد شماها فکر بد کرده و نگاه شیطانی به بانوان داشته باشند.

 

وی، بابیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در موجب سلامت فردی و اجتماعی افراد در جامعه می‌شود، افزود: حجاب درواقع زمینه‌ساز امنیت فردی و جامعه است و دین مین ایلام، حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه این رعایت حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است، یادآور شد: افراد باتقوا چشمانشان را از چیزهایی که خداوند منع کرده فروبرده زیرا امنیت اجتماعی افراد با مقوله نگاه کردن، پوشش و حجاب افراد در جامعه ارتباط دارد.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اینکه اگر چنانچه پوشش مناسب باشد زمینه نگاه‌های آلوده نیز کاسته می‌شود و فردی که نگاهش را کنترل کند، قلبش نیز به آرامش خواهد رسید، افزود: رعایت حجاب و عفاف از مصادیق جامعه اسلامی است.

 

وی، در ادامه با اشاره به لزوم برخورد قاطع و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی، گفت: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند در همه صحنه‌ها از انقلاب و نظام اسلامی و اصل ولایت‌فقیه پشتیبانی می‌کنند و درراه دفاع از آرمان‌های اسلامی ایستادگی می‌کنند.

 

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مهم‌ترین راهبرد در برابر همه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان است، ابراز کرد: اگر اصول و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری رعایت شود با تکیه‌بر توان و ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر مشکلات اقتصادی فائق آمد.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به پیام و سخنان محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن به‌عنوان فرستاده آمریکا، یادآور شد: رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در برابر نماینده فرستاده آمریکا به ایران، نشان داد که استکبار و متحدانش در برابر مقاومت ملت، هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و همواره شکست خواهند خورد.

 

وی، با تأکید بر پایبندی بر اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدا، گفت: امروز و در شرایطی کنونی، انقلاب و نظامی اسلامی به حول و قوه الهی، توانسته است در تحقق شعارها و آرمان‌های نظام اسلامی موفق عمل کند و ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف با تکیه‌بر نیروی جوان انقلابی روبه‌پیشرفت و توسعه است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با اشاره به اینکه نشانه‌های اضمحلال نظام استکباری امروز آشکار و روشن‌شده است، یادآور شد: دشمنان در مقابل اتحاد و همدلی مردم و مسئولان، نمی‌توانند هیچ کاری از پیش ببرند و باید گفت که با خروج ترامپ از برجام، عملاً این معاهد بین‌المللی محکوم‌به شکست بوده و باید با قاطعیت در برابر بدعهدی‌های کشورهای طرف برجام، برخورد و ایستادگی کرد.

 

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً گفته است که لازم نیست در منطقه غرب آسیا و خلیج‌فارس حضورداشته باشد و این معنای عدم توان حضور آمریکایی‌ها در این منطقه است، ایران اسلامی امروز بااقتدار و عزت، نقش مهمی در معادلات منطقه دارد که نشان‌دهنده قدرت و عظمت ایران است.

 

وی، در پایان، با اشاره به ایام دهه کرامت و تبریک این ایام به ملت بزرگ ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) است و ترویج فرهنگ رضوی با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در ایران اسلامی، نقش مهمی در بسط و گسترش ارزش‌های اسلامی دارد.

 

 

 

کد خبر 806048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha