طرح «پازک»  در ۱۵ محله آسیب خیز خراسان جنوبی اجرا می شود

احمدی شادمهری به اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان) در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری اعتیاد در زنان و کودکان برای اولین بار در استان در ۱۵ محله مناطق آسیب خیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اعظم احمدی شادمهری» امروز (23 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای امسال چهار هزار و 78 نوزاد در بستر زایشگاهای استان غربالگری شنوایی شدند.              

 

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌ جنوبی از پوشش 584 نفر در برنامه غربالگری بینایی در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: 442 نفر مراجعین مراکز مشاوره ژنتیک در شهرستان های بیرجند و قاین در سال جاری پذیرش شدند.

 

احمدی شادمهری با اشاره به پوشش سه هزار و 402 جلسه در مراکز مشاوره حضوری در سال جاری، افزود: در سه ماهه اول امسال پنج هزار و 722 نفر از این خدمات مشاوره تلفنی بهره مند شده‌اند.

 

وی به آموزش پیش از ازدواج و آموزش خانواده اشاره کرد و گفت: در این مدت 72 نفر از این آموزش پیش از ازدواج و 79 نفر از آموزش خانواده بهره‌ند شده‌اند.

 

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌ جنوبی به اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان) اشاره و ادامه داد: هدف طرح فعالیت های پیشگیری از اعتیاد با هدف پیشگیری اعتیاد در زنان و کودکان است که این طرح برای اولین بار در استان در 15 محله مناطق آسیب خیز اجرا می شود.

 

احمدی شادمهری بیان کرد: در سه ماهه ابتدای اسال 204 هزار و 681 نفر تحث پوشش کلیه طرح و برنامه های دفتر پیشگیری اعتیاد بهزیستی استان قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات درمان بازتوانی و کاهش آسیب معتادان در تمامی مراکز سطح استان، بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال تعداد 2 هزار و 300 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

 

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: طرح مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد سال گذشته در 31 مهد کودک و با حضورخانواده ها برگزار شده است.

 

کد خبر 809256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha