کارگاه آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در بیرجند برگزار می شود

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی حاجی ‌آباد بیرجند از برگزاری کارگاه آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در مردادماه ویژه خانواده ها خبر داد.

«مریم نذری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: کلاس های فراغتی کانون فرهنگی هنری شهید حججی در رشته های مختلف آغاز شده است و هم اکنون ۲۷ نفر در رشته روانخوانی و تجوید قرآن بالای هفت سال، ۱۸ نفر در رشته روخوانی قرآن زیر هفت سال، ۱۵ نفر در کلاس حفظ جزء سی و ۳۰ نفر در کلاس احکام شرکت کرده اند.

 

وی در ادامه از برگزاری کارگاه آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در مردادماه با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی به منظور آشنایی خانواده ها انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و علائم و عوارض و ساختار آن و نیز آثار مخرب هر یک برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی حاجی آباد بیرجند ادامه داد: همچنین با همکاری مرکز بهداشت حاجی آباد کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو با توجه به شیوع در فصل گرما به زودی برگزار می شود.

 

وی برگزاری کارگاه آموزشی خانواده سالم را از دیگر برنامه های کانون در مرداد ماه برشمرد و گفت: این برنامه ویژه دختران و مادران و با حضور یکی از مشاوران خانواده برگزار می شود.

 

نذری برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های کانون شهید حججی اعلام کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در دهه کرامت یادآور شد: در طول دهه کرامت از ۱۸ نفر از کودکانی که در مسابقه نقاشی دهه کرامت شرکت کرده بودند، با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

وی با بیان اینکه تجلیل از افرادی که نامشان مزین به «معصومه» و «رضا» است در قالب جشن های گرامیداشت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام انجام شد، گفت: همچنین به ۱۵ نفر از افرادی که در مسابقه کتابخوانی سبک زندگی امام رضا علیه السلام شرکت کرده بودند نیز به رسم یادبود، هدایایی داده شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید حججی به حضور خدام بارگاه مطهر رضوی در جشن میلاد امام رضا علیه السلام این کانون اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار، سه نفر از خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم سبز رنگ بارگاه نورانی امام رضا علیه السلام به جمع مردم آمدند و دل‌های قریب ۵۰۰ نفر از مردم حاجی آباد را روانه صحن و سرای حضرت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم کارگاه کتابخوانی و قصه گویی به همت کانون کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی برای کودکان برگزار و از شرکت کنندگان در جشن با بسته های متبرک نمک و نبات پذیرایی شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 809542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha