آغاز به کار طرح پویش حذف هپاتیت C  در استان یزد

دهقانی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ نفر مبتلا به هپاتیت C در استان یزد گفت: طرح پویش حذف هپاتیت C در استان یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد رضا دهقانی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به شناسایی 600 نفر مبتلا به هپاتیت C   در استان یزد گفت: طرح حذف پویش هپاتیت C  در استان یزد آغاز به کار کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: هپاتیت C یک بیماری کاملا درمان است و با داروهای جدیدی که ساخته شده 95 درصد از مبتلایان به این بیماری می‌توانند آن را کنترل و حذف کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که در استان یزد در حال انجام است امیدواریم که طی امسال و سال آینده بتوانیم حذف کامل بیماری هپاتیت C را در استان شاهد باشیم.

وی به هزینه‌های بالای پیگیری و درمان بیماری هپاتیت C اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم شرکت‌های بیمه‌ای و خیرین به شکلی عمل کنند که بتوانیم در مدت معین شاهد حذف کامل بیماری هپاتیت C در استان یزد باشیم.

دهقانی ادامه داد: برای یک تست مولکولی قریب به 600 هزارمان تومان هزینه می‌شود که با توجه به قوانینی که شرکت‌های بیمه‌ای دارند می‌توانند کمک شایان توجهی در این خصوص داشته باشند..

وی گفت: یکی از حمایت های لازم در زمینه استفاده از ظرفیت خیرین است که این قشر به خوبی می توانند در این پویش به خوبی کمک کنند و حذف کامل هپاتیت را در این چرخه داشته باشیم.

 

کد خبر 809818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha