شهادت "مسلم ابن عقیل"، افشای سیطره نفاق زمان

نهم ذیحجه، سالروز شهادت قاصد اباعبدالله الحسین(ع) به سوی مردم کوفه است که پرده از چهره تزویر و سیطره نفاق زمان خویش برداشت.

خبرگزاری شبستان: مسلم ابن عقیل نیمه ماه مبارک رمضان از مکه خارج و در حالی که حامل پیام امام حسین(ع) بود، رهسپار کوفه شد تا درستی و صداقت نامه های ارسالی به امام(ع) نمایان شود.
امام(ع) در نامه خود به بزرگان کوفه می نویسد: من برادر و عموزاده و ثقه خاندان خود مسلم ابن عقیل را نزد شما فرستادم و دستور دادم که حال شما را به من بنویسد. اگر رأی بزرگان و خردمندان و فاضلان شما چنان است که نامه های شما دلالت دارند، به زودی نزد شما می آیم...
اباعبدالله الحسین(ع)، مسلم ابن عقیل ابن ابی طالب را طلبید و با قیس ابن مسهر صیداوی و دو تن دیگر به کوفه فرستاد و دستور داد تقوی پیشه کند و کار خود را مخفی دارد، باریک بین باشد و اگر دید، متفق و مورد اعتمادند، زود به او خبردهد.


بزرگواری وشخصیت بی مانند مسلم بن عقیل ازنظر خلوص، دینداری و وفاداری بر اساس فرمایش امام(ع)، دلیل انتخاب وی بوده و ادامه توصیه آن حضرت، گواه بر وجود نفاق و سیطره دیکتاتوری بر بلاد اسلامی است.
وضع اجتماعی و تشکیلات حکومتی محیط کوفه بسیارمبهم و نامنظم و حمایت مردم از حکومت به صورت تبعیت از سران عشایر و قبایل بوده است.
دراین میان اشخاص شرور و سودجو هم در کار مردم نقش مهمی بازی می کرده اند و هر جا قدرتی وجود داشته است تعدی از مقررات کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) معمول بوده است.
به گونه ای که می توان گفت؛ زور و زر اساس حرکت و جنبش اجتماع آن دوران بوده و دوست ودشمن به هم آمیخته و وضع نفاق انگیزی در جامعه حکمفرما بوده است.


در چنین فضایی جاسوسی های منافقانه، خطرناکترین شکل ناراستی دشمن است و آن هنگام که می رفت هسته های انقلاب علیه حکومت جبار بنی امیه شکل گیرد و مسلمانان با موفقیت اباعبدالله الحسین(ع)، نفس راحتی کشند و برای خود چاره جویی کنند، 2 جاسوس بی مقدار فرومایه ولی نابکار و خطرناک بندهای این زنجیره انقلاب که از کوفه تا مکه کشیده شده بود را گسیختند و دشمن را چیره تر و وضع را تیره وتار نمودند.
این دو جاسوس خطرناک در منزل هانی با مسلم بن عقیل آشنا شدند و خود را دوست وفادار و فدایی به شمار آوردند و اسرار انقلاب را کشف کرده و با حمایت طاغوت آن را از هم پاشیدند.
دو ستون مقدماتی آن یعنی "هانی" و " مسلم" را به شهادت رساندند و زمینه را برای کشته شدن امام مظلوم مساعد کردند.

حضرت مسلم بن عقیل (پایگاه مسجد کوفه)

 


پایان پیام/

 

کد خبر 81086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha