نیاز امروز، تفکر رو به پیشرفت در جامعه است

آیت الله ناصری با اشاره به توجه به استقلال و بی نیازی کشورمان از بیگانگان گفت: نیاز امروز، تفکر رو به پیشرفت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌« آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد گفت:‌ هیچیک از ما نباید به جایگاهی که در عرصه های مختلف داریم، اکتفا کنیم بلکه باید مدام به فکر تعالی در زمینه های اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: برای رسیدن به پیشرفت به همتی بلند نیاز است و باید در این مسیر سختی ها را به جان خریده و به سمت جلو حرکت کنیم و تلاش کنیم با بی نیازی و استقلال نسبت به دیگران، شرایط پیشرفت را در جامعه خود فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن قدرت تفکر را از جوانان و جامعه ما سلب کرده است، افزود: انگلیسی ها از یک قرن پیش تلاش کردند با وارد کردن شیوه جدیدی از آموزش، کودکان، نوجوانان و جوانان ما را سطحی نگر بار بیاورند زیرا سیستم تحصیلی آنها بخوان، حفظ کن و نمره بگیر بوده و در این سیستم جایی برای خلاقیت باز نشده است.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: اینکه امروز صنایع ما به ماشین آلات خارجی وابسته هستند و برخی صنایع به دلیل نبود برخی قطعات معطل مانده و تولید آنها متوقف شده است، به خاطر عدم وجود خلاقیت در جوانان ما است.

امام جمعه یزد افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به مسائل مختلف کشور اشاره داشتند که یکی از آنها استفاده از ظرفیت و تفکر جوانان داخلی توسط مسئولان کشور است که این مسئله خودش اثرات مثبت بسیاری را در پی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با بیان اینکه رضایت به وضعیت موجود کشور نتیجه‌اش عقب‌گرد است اضافه کرد: ما نباید در کشور به وضعیتی که در آن هستیم اکتفا کنیم بلکه باید با تلاش و همت همگانی به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

آیت الله ناصری یزدی خطاب به مسئولانی که دنبال برگزاری جشن‌های مختلف در یزد هستند گفت: یکی از اولویت‌هایی که ما باید در استان و کشور به آن توجه کنیم این است که به‌جای برگزاری جشن‌های مختلف به فکر اشتغال، کاهش آمار بیکاری و سفره باشیم و شوراهای اسلامی شهر نیز این مسئله را باید مورد توجه خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: نشاط و شادی زمانی است که مردم از نظر قلب و روح آرامش داشته و به یاد خدا باشند و کارهایشان را به نام خدا آغاز کنند و آن زمان است که شادی حقیقی رخ خواهد داد.

کد خبر 811886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha