قانون باید فصل الخطاب همه قرار گیرد تا نیاز به ورود دستگاه قضائی نباشد

ملکی پیشگیری از وقوه جرم را بر اساس شرح وظایف قانونی ادارات خواستار شد و گفت: اگر دستگاه های متولی از ابتدای امر به وظایف قانونی خود بپردازند نیاز به ورود دستگاه قضائی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  « رضا ملکی» در آیین تکریم دادستان سابق شهرستان تفت افزود: اصل پیشگیری مقدم بر درمان است باید ملاک عمل همه دستگاه ها باشد تا بتوان در زمینه پیشگیری از وقوع و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی موفق عمل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت اظهار داشت: اگر در ابتدای امر تجاوز به حریم رودخانه، اداره آب و فاضلاب به مسئله ورود کند و یا در ابتدای هرگونه تعدی به اراضی دولتی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و یا مسکن شهرسازی با مداقه برخورد نماید، نیاز به ورود دستگاه قضائی طی فرایندهای زمان بر قضائی همراه با آثار و تبعات اجتماعی خاص نخواهد بود.

این مقام قضائی موقعیت مکانی و شرایط اقلیمی شهرستان تفت را از امتیازات شهرستان برشمرد و گفت باید از این موقعیت بهره گرفت و فرصت هائی را بر مردم شهرستان خلق کرد.

وی شادی را حق طبیعی مردم دانست و گفت: استفاده از مواهب طبیعی و فضای خوش آب و هوای این شهرستان حق مردم است و نباید به علت حضور برخی افراد سودجو و فرصت طلب به مخاطره بیفتد.

دادستان عمومی وانقلاب تفت: اجرای دقیق طرح تحول دستگاه قضائی و اجرای برنامه های گام دوم انقلاب را راهبرد دادسرای شهرستان تفت اعلام کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی و همکاری سایر مسئولین و مدیران باید در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف متعالی دستگاه قضایی تلاش کرد.

 

کد خبر 813903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha