تنها ۱۵ درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی در این حوزه اشتغال دارند

تابش با اشاره به بیکاری و اشتغال فارغ التحصیلان گفت: تنها ۱۵ درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی در این حوزه اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا تابش» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد در محل استانداری یزد گفت: علی رغم تجریم های بخش کشاورزی رشد مثبت اقتصادی داشته ایم که جای تشکر از مسئولان این بخش دارد.

 

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس خاطرنشان کرد: ساماندهی شبکه توزیع و فروش یکی از نیازهای اساسی است تا سود حداکثری به کشاورزان تعلق گیرد و در این راستا نیز بسته بندی، صادرات، ساماندهی رفتار اقتصادی تولید کنندگان و صادرکنندگان امری اساسی است.

 

وی بیان کرد: ما در سال 97 بر اساس آمارها در زمینه صادرات مصولات کشاوری 6 و 4 دهم میلیارد دلار صادرات داشتیم که 14 و 4 دهم درصد کل ارزش صادرات غیر نفتی بوده است.

 

تابش تصریح کرد: مصرف آب کشاورزی 80 درصد منابع را دارد که سطح زیر کشت در سال 50 میزان16 هزار هکتار بوده و در سال 97 نیز همین میزان بوده است و نتیجه می گیریم که کشاورزی خودی خود مقصر در کمبود آب کشور نیست.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته 35 میلیارد متر مکعب آب مجازی وارد کردیم و صادرات 5 میلیارد متر مکعب بوده است.

 

تابش بیان کرد: شاخص بهره وری نیروی کار از 84 تا 93 میزان 46 درصد رشد داشته و متاسفانه 38 درصد سرمایه کاهش داشته است.

 

وی گفت: کل عوامل تولید 2 و هفت دهم درصد رشد داشته که خیلی کم است و تنها 15 و دو دهم درصد فارغ التحصیلان کشاورزی در این بخش مشغول می شوند که این فاجعه برای ما است.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان یزد پایداری کشاورزی و فضای سبز پایداری قطعه ای ارزشمند از ایران اسلامی است و نگاه ما باید به کشاورزی به این وجه باشد.

 

تابش ادامه داد: ما این میزان واحد صنعتی داریم اما مدیران واحد فنی آن متخصص این بخش باشند که متاسفانه این امر انجام نشده است.

 

کد خبر 817331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha