جامعه نیازمند آموزه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی است

صفری بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی استان تاکید کرد و گفت: جامعه نیازمند آموزه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی صفری» شب گذشته(۱۳مرداد) در جلسه مجامع قرآنی که با حضور فعالان قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مرکز صداوسیمای استان برگزار شد، اظهار داشت: با اینکه ظرفیت ها و چهره های بزرگ بین المللی قرآنی در استان هستند، اما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هجمه فرهنگ غربی به جامعه اسلامی با هدف سقوط اخلاق، اعتقادات و ارزش‌های معنوی را از تهدیدهای جامعه امروز بیان کرد و ادامه داد: باید با همفکری و ایجاد وحدت رویه بین مجامع قرآنی و صدا و سیما برای رفع این بحرانها چاره اندیشی کرد.

صفری افزود: بعداز جمع خوانی قرآن در مصلی آن هم در ماه مبارک رمضان که موجی در استان و کشور ایجاد کرد نیاز است که با توجه به شرایط جامعه موج جدیدی با محتوای قرآنی و سبک زندگی اسلامی ایجاد شود.

وی حمله وهابیت به برنامه جمع خوانی قرآن را در مصلای تبریز نشانه تاثیرگذاری این برنامه در آن سوی مرزها و کشورهای اسلامی دانست و افزود: آموزش قرآن برای نونهالان به مثابه بیمه کردن معنوی آنان از هر انحرافی است.

صفری افزود: صدا و سیما در نظر دارد با برگزیدن دو چهره شاخص قرآنی نوجوان و بزرگسال برای اجرای تلاوت قرآن و اذان ضمن شناساندن چهره های قرآنی؛ الگوهای مناسب را به مردم معرفی کند.

کد خبر 817807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha