کانون های مساجد در تحقق اهداف راهبردی فرهنگ کشور فعال شوند

محمدپور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در مسیر تحقق اهداف راهبردی فرهنگ کشور آگاه و نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(16 مرداد) در شواری اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همراه بود، اظهار داشت: امروز در یک مقطع حساس و گذار در حوزه فرهنگ و هنر قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فرهنگ و هنر نیاز به یک بازتعریف در زمینه کارکردهای مختلف دارد، افزود: نگاه راهبردی به این عرصه می تواند راهگشای مشکلات جامعه در دیگر امور نیز باشد.

وی با بیان این‌که اقتصاد فرهنگ و هنر باید توسعه و عمق پیدا کند، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر تمامی عرصه ها دارای پیوست فرهنگی باشند، شاهد آثار و برکات ارزشمند خواهیم بود، توسعه بدون فرهنگ معنا نخواهد داشت و محققق نخواهد شد.

محمدپور افزود: یکی از نمادهای توسعه فرهنگی در هر جامعه دسترسی آحاد مردم به امکانات، خدمات و کالاهای فرهنگی است، متأسفانه عموم مردم به ویژه در نقاط دوردست به این امکانات دسترسی ندارند،

وی افزود: بنا بر آمارهای موجود بیشترین تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها فعالیت دارند، کانون هایی که با بهره مندی از نیروهای مخلص، افتخاری و بی‌توقع منشاء آثار بسیاری بوده اند و باید توسعه پیدا کنند.

محمدپور با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در مسیر تحقق اهداف راهبردی فرهنگ کشور آگاه و نقش‌آفرین باشند، تصریح کرد: افرادی که در کانون های مساجد فعالیت دارند؛ دارای نفوذ بسیاری در مناطق پیرامونی خود هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر بتوانیم شرایط مناسبی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری ایجاد کنیم، قطعا نتیجه آن ایجاد مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی خواهد بود.

گفتنی است، این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همراه است.

کد خبر 818541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha