جشنواره ملی و همایش علمی بین‌المللی شمس و مولانا یک رویداد فرهنگی شایسته است

خدایاری گفت: جشنواره ملی و همایش علمی بین‌المللی شمس و مولانا یک رویداد فرهنگی شایسته بوده که می‌تواند اتفاقات مثبت و خوبی را برای استان درپی داشته باشد.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با اشاره به برکت و جایگاه مزار شمس تبریزی در خوی، اظهار کرد: مزار شمس تبریزی یکی از مهمترین سرمایه‌ هایی بوده که نصیب مردم خوی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: این سرمایه مهم در عرصه ملی و بین‌المللی و در حوزه عرفان، فلسفه، کلام و ادبیات نام ایران و خوی را مشهور کرده که باید مسوولین توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تلاش خود را در جهت تجهیز و تعمیرات مورد نیاز و تأمین برخی از کاستی‌های مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی انجام می‌دهیم، گفت: تا اینکه در موقع برگزاری جشنواره دچار کمبود جا و

مکان نبوده و سیستم صوتی و  تصویری وبرق رسانی سالن برگزاری جشنواره تا زمان برگزاری جشنواره رفع خواهد شده تا این مراسم به‌نحو شایسته و مناسب برگزار گردد.

 

این مسوول در ادامه سخنان خود مهمترین سرمایه، سرمایه فرهنگی عنوان کرد و گفت: انسان شایسته و ارزشمند به مکان یا جایی خود ارزش و قیمت می‌دهد و وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی است که به این شهر ارزش و

منزلت بخشیده که باید به خوبی و برنامه ریزی شده ازاین سرمایه درجهت رونق گردشگری استان استفاده کنیم.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در جامعه امروز که فضای مجازی جزیی از زندگی مردم شده یاید بیش از گذشته به معقوله فرهنگ درجامعه توجه کرد و ازفعالین فرهنگی در جهت رشد وتوسعه فرهنگ حمایت کرد. 

کد خبر 818180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha