توجه به ظرفیت بین‌المللی استان‌های مرزی در تعالی کانون های مساجد

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر بهره‌مندی از ظرفیت بین‌المللی استان‌های مرزی در راستای توسعه و ارتقای گستره عملکرد کانون های فرهنگی هنری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» عصر امروز(16 مرداد) در نشست صمیمی مدیران ارشد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با پرسنل ستاد استانی کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: کار مسجدی؛ کاری جهادی بوده و متفاوت از پشت‌میزنشینی است.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که برای تعالی کانون های مساجد نیازمند کار جهادی در عرصه های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ شاخص‌های مختلف وضعیت مطلوبی دارد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به این‌که نیازمند آسیب‌شناسی دوره‌ای برای هدف‌گذاری در برنامه های آتی هستیم، تصریح کرد: اعتقاد دارم پس از 25 سال فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ نیازمند طرح پژوهشی مشخص برای آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، چالش ها و موانع پیش‌روی این مراکز هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فعالیت و برنامه‌ریزی در ستاد عالی بر پایه اصول و ضوابط مبتنی بر مشورت و هم‌اندیشی با نخبگان مسجدی و پیشکسوتان این عرصه است، از سوی دیگر نیازمند آموزش در هر شرایط زمانی و مکانی هستیم.

وی از تصویب راه اندازی و فعالیت شورای هماهنگی استان‌ها خبر داد و گفت: در رأس این شورا نماینده ولی فقیه در استان قرار دارد و هدف بهره مندی از تمام ظرفیت استان برای تعالی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت بین‌المللی استان‌های مرزی در راستای توسعه و ارتقای گستره عملکرد کانون های فرهنگی هنری تصریح کرد: توجه به توسعه گردشگری مذهبی با استفاده از ظرفیت های موجود در استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به وضعیت استان آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه در این استاد شاهد تعامل و همراهی نماینده ولی فقیه، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که در کمتر استانی شاهد چنین وضعیتی هستیم. 

همچنین «محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد استانی به ارایه گزارشی از وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و اعضای شورای معاونان به صورت جداگانه درخواست‌ها، مطالبات و مباحث طرح شده از سوی پرسنل ستاد استانی را ارزیابی کردند. 

 

کد خبر 818831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha