میبد، میزبان افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

نباتی نژاد با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شهریورماه به میزبانی یزد گفت: این اجلاس با حضور رسانه های داخلی و خارجی در شهرستان میبد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «هادی نباتی‌نژاد» در جریان سفر خود به استان یزد در جمع اعضای ستاد استانی هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس، اظهار کرد:‌ توجه به حوزه رسانه‌ای از جمله مهمترین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مد نظر برای این رویداد مذهبی و ارزشی است.

دبیر اجرایی ستاد مرکزی هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی هم‌افزایی برای اجرا و برنامه‌ریزی کمیته‌های مختلف را ضروری دانست و افزود:‌ به منظور تسهیل کردن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیته‌های تخصصی متعددی هم در ستاد مرکزی اجلاس راه‌اندازی و با هماهنگی بیشتر ستاد مرکزی و استانی کارها به سرعت و با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که در چارت استانی این اجلاس رییس استاندار و ‌دبیر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار است، گفت:‌ حضور میهمان خارجی از کشورهای مختلف و مسلمان جهان از جمله ویژگی‌های این رویداد حائز اهمیت است.

وی طراحی پوستر و فضای شهری با استفاده از هنرمندان بومی را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: برگزاری هر چه بهتر این رویداد مهم مستلزم هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی است.

نباتی‌نژاد با اشاره به شرایط سن و سال پیرغلامان میهمان در این اجلاس، تصریح کرد‌: رعایت احترام و حرمت پیرغلامان حسینی هم به دلیل سالمندی و هم به دلیل موقعیت اجتماعی که به واسطه خدمت در دستگاه امام حسین ایجاد شده است،‌اولویت اجرایی ستاد مرکزی و استانی این اجلاس است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متولی اصلی این اجلاس بین‌المللی است و فرآیند اجرایی این مهم از سوی این سازمان به مرکز بسیج صدا و سیمای کشور واگذار شده است، خاطرنشان کرد: مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سعی کرده با تمام توان فنی و اجرایی خود پای کار بیاید.

وی پوشش بین المللی این اجلاس از رسانه‌های مختلف را از جمله موارد حائز اهمیت در این خصوص دانست و بیان کرد: خوشبختانه‌ هم‌افزایی مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی این اجلاس در استان یزد زیرساخت‌های فنی پخش زنده و سراسری این مهم را به خوبی ایجاد کرده است.

دبیر اجرایی اجلاس پیرغلامان حسینی تصریح کرد: هفدهمین دوره این رویداد بین المللی، پنجم تا هشتم شهریورماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

نباتی نژاد بیان کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مراسم افتتاحیه در شهرستان میبد و مراسم اختتامیه با حضور هیأت‌های عزاداری استان یزد در میدان امیرچخماق برگزار شود.

وی پخش زنده تلوزیونی و رسانه‌ای توسط  شبکه‌های تلوزیونی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب را یکی دیگر از ویژگی‌های این رویداد مهم عنوان کرد و گفت:‌ خوشبختانه با همکاری مدیران استان زیرساخت و شرایط مطلوبی در یزد و میبد برای این اجلاس ایجاد شده است.

این مسئول در پایان با بیان این که تولید مستند، نماهنگ، انیمیشن و موشن‌گرافی ویژه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در مرکز بسیج صدا و سیما در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این سفر تیم اجرایی و فنی مرکز بسیج صدا و سیما از ظرفیتهای ایجاد شده زیرساختی در شهرستان‌های میبد و یزد بازدید و در گفت و گو های مختلف هماهنگی لازم با مسئولین استان یزد را انجام دادند.

کد خبر 818941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha