تاکید دانشگاه میبد بر مهارت محوری است

کلانتری با اشاره به برنامه های دانشگاه میبد در راستای جایگاه علمی خود گفت: تاکید این دانشگاه بر مهارت محوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عباس کلانتری» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دانشگاه میبد از سال 74 به عنوان مرکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه یزد تاسیس شد و در سال 88 نیز توانستیم با ایجاد رشته ایرانشناسی به مجتمع آموزش عالی تبدیل شدیم و در سال 92 نیز این مرکز به دانشگاه تبدیل شد.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: ما از سال 92 تاکنون اقدامات متعددی در دانشگاه داشتیم که عمدتا توسط مردم و خیرین انجام شده و حتی زیرساخت های آن نیز توسط خیرین انجام شده و دولت تنها به جز سرانه دانشجویی هزینه نکرده است.

 

وی ادامه داد: 15 رشته کارشناسی، 14 رشته کارشناسی ارشد و 4 رشته دکتری داریم که تمامی رشته ها بر اساس نیازسنجی در استان ایجاد شده است.

 

کلانتری تصریح کرد: ما در رشته های الهیات و حقوق را از لیسانس تا دکتری داریم که 23 نفر عضو هیات علمی در این رشته داریم که این رشته ها قطب در بین دانشگاه های استان است.

 

وی گفت: ما در طرح آمایش در استان پیشگام بودیم و دانشگاه علمی کاربردی میبد نیز در این دانشگاه ادغام شد و سعی کردیم در این سال ها رشته های شبانه پذیرش نداشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: جمعا 535 نفر دانشجو در سال جاری پذیرش داریم که در سال گذشته نیز پذیرش ا بسیار مناسب بود.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: ما در هیچ رشته ای ریزش دانشجو نداشتیم و کمبود دانشجو نیز نداریم اما انتظار داریم با توجه به ظرفیت های ایجاد شده دانشجویان استان در این دانشگاه تحصیل کنند.

 

وی ادامه داد: ما در استان 4 دانشگاه سراسری داریم که رتبه های مناسبی در کشور دارند که امیدواریم دانشجویان به منظور تحصیل این دانشگاه ها را انتخاب کنند و از چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی دور شوند.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: به طور متوسط برای هر دانشجوی غیر بومی تنها 4 میلیون تومان یارانه غذایی پرداخت می شود که این هزینه ها نشان دهنده اهمیت توجه به دانشجویان بومی است.

 

وی ادامه داد: یکی از طرح های ما بومی گزینی نسبی است که به وزارت علوم ارائه داده ایم.

 

کلانتری تصریح کرد: استان یزد 24 سال است که در کنکور رتبه اول را کسب کرده است و قطعا از نظر علمی نیز داوطلبان استان سطح بالاتری دارند که  ما نیز باید در پذیرش آنها توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

وی گفت: ما ظرفتی خالی نداریم و حتی به اندازه ظرفیت نیز دانشجو داریم اما اصرار ما بر استفاده دانشجویان از ظرفیت های بومی استان است.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: ما سال 92 تعداد 11 نفر هیات علمی داشتیم  که اکنون 72 نفر هستند و در اول مهرماه نیز به بیش از 80 نفر می رسد.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: با بررسی هایی کخه وزارت علوم انجام داده نزدیک به 60 درصد دانشجویان ما در کارشناسی ارشد قبول می شوند و بالای 60 درصد از دانشجویان نیز جذب بازار کار می شود.

 

وی ادامه داد: توجه به مهارت از جمله تاکیدات ما در دانشگاه است که امیدواریم با الحاق دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه میبد در زمینه کارآفرینی نیز فعال شویم.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: افتتاح کلینیک رسمی حقوق از جمله اقدامات دیگر ما است که خدمت رسانی به مردم و ارتباط با جامعه و کارورزی مهمترین اهداف این مرکز است.

 

وی ادامه داد: افتتاح مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه و فعالیت های عمرانی دانشگاه از جمله اقدامات دیگر ما است.

 

کلانتری تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات ملی را جذب کردیم و امسال نیز جذب کرده ایم اما استفاده ز ظرفیت های خیرین از برنامه های ما است که اکنون 13 پروژه فعال داریم که در حال انجام آن هستیم.

 

وی گفت: ما به همه دانشجویان متقاضی خوابگاه می دهیم که جز با کیفیت ترین خوابگاه ها است  و در این راستا نیز آموزش را به صورت کامل رایگان داریم و از طریق کنکور در دوره های روزانه پذیرفته می شوند.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: ایجاد رشته مکانیک، مهندسی مالی، مواد در گرایش ریخته گری، مهندسی پزشکی از جمله برنامه های ما در پذیرش دانشجو است.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: هدف ما راه اندازی رشته های مرتبط با ساخت و تولید و همچنین ایجاد زنجیره تولید و تکنولوژی است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته 18 کرسی نظریه پردازی داشتیم که زیر نظر دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که با موضوعات روز این برنامه صورت پذیرفت.

 

 رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: سال گذشته 3 هزار عنوان کتاب به کتابخانه ما اضافه شد و تقریبا تمامی کتاب ها پیشنهادی دانشجویان و اساتید تهیه شده است.

 

کد خبر 819895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha