برنامه‌ اصلی دشمنان برای متوقف کردن این نیروی عظیم، ناامید کردن جوان ها است

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به جوان بودن کشور گفت: برنامه‌ اصلی دشمنان برای متوقف کردن این نیروی عظیم، ناامید کردن جوان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت‌الاسلام رضا علیزاده» در خطبه‌های نماز جمعه بخش بهمن ابرکوه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و ورزشکاران اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‌های ایشان به جوانان تقویت تفکر انقلابی و بصیرت بود.

امام‌جمعه بخش بهمن اظهار کرد: تأکیدات مکرر رهبر بر تقویت تفکر و روحیه انقلابی به این جهت است که دشمن از این تفکر می‌ترسد و می‌داند تفکر انقلابی پیشرفتی را تولید می‌کند که متکی‌به‌خود است و هر جا موفقیتی در کار بوده، به جهت همین تفکر و روحیه بوده است.

علیزاده یکی از نمونه‌های پیشرفت به واسطه تفکر انقلابی را صادرات بنزین در زمان تحریم، برشمرد و افزود: در 40 سالگی انقلاب و در اوج تحریم، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران یک شاهکار مهندسی و صنعتی را بدن دخالت خارجی‌ها رقم زده و توانست برای نخستین بار 3 هزار تُن بنزین را به سایر کشورها صادر کند.

وی یکی دیگر از توصیه‌های رهبر را امید به آینده دانست و عنوان کرد: یکی از امتیازات بزرگ برای جمهوری اسلامی جوان بودن اکثریت جمعیت کشور است که یکی از برنامه‌های دشمنان برای متوقف کردن این نیروی عظیم، ناامید کردن آن‌ها است.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با ناامید کردن مردم خصوصاً جوانان، جمهوری اسلامی را متوقف و ناامید کنند. امروز عده‌ای خواسته و ناخواسته به جای برداشتن سنگ‌های مقابل پای جوانان، بیشتر سنگ‌اندازی می‌کنند و راه پیشرفت و تلاش آن‌ها را می‌بندند.

علیزاده به یکی از گلایه‌های جوانان اشاره کرد و گفت: جمعی از دانشجویان تربیت‌معلم نیازمند پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسؤولین هستند که چرا آزمون اصلح فقط باید برای مهارت آموزان این دانشگاه برگزار می‌شود؟ آیا مهارت آموزان دیگر دانشگاه‌ها که معلم می‌شوند نیاز به آزمون اصلح ندارند؟

خطیب جمعه بخش بهمن مقاومت و پیشرفت ایران را عامل عصبانیت دشمن دانست و اذعان کرد: آنچه دشمن را عصبانی می‌کند این است که جمهوری اسلامی علاوه بر مقاومت، پیشرفت هم می‌کند. آنان سرمایه‌های هنگفتی در خاورمیانه خرج کردند که مانع پیشرفت و ترقی ایران شوند؛ اما ناکام ماندند و از این پیشرفت و مقاومت نگران هستند.

وی یادآور شد: هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نقل محافل خبری و رسانه‌های کشورهای منطقه شده که ایران چگونه توانست در مقابل آمریکا و انگلیس قدرت‌نمایی کند؟

علیزاده تأکید کرد: در پاسخ به اینکه چرا ترامپ در مقابل اعراب شیر و در مقابل ایران خرگوش است، باید گفت که ایرانیان شجاعانه و با اقتدار در مقابل استکبار ایستاده‌اند؛ اما اعراب در مقابل اهانت‌های ترامپ سکوت می‌کنند.

امام‌جمعه بخش بهمن ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع)، مناسب‌های روز عرفه، شهادت حضرت مسلم، عید سعید قربان و سالروز پیروزی 33 روزه حزب‌الله لبنان را گرامی داشت و گفت: مراسم دعای عرفه روز یکشنبه عصر ساعت 4:30 در حسینیه محله نصرت‌آباد و نماز عید قربان در روز دوشنبه ساعت 7:30 صبح در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود.

کد خبر 819215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha