حرم امامزادگان بهترین محل برای ترویج اخلاق و معنویت هستند

حجت الاسلام حسینی گفت: گسترش اخلاق و معنویات در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی از تویه های مهم رهبر انقلاب در منشور گام دوم است.

به گزارس خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۲۲ مرداد) در جمع زائران امامزاده سیدمحمد کججانی تبریز اظهار داشت: تبدیل امامزادگان بعنوان مأمن و پناهگاه عاشقان و دلباختگان ائمه اظهار، به قطب های فرهنگی از آمال و آرزوهای رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: گسترش اخلاق و معنویات در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی از تویه های مهم رهبر انقلاب در منشور گام دوم است که در این زمینه هم امامزادگان بهترین محل برای ترویج اخلاق و معنویت هستند.

وی در ادامه امامزادگان را اماکن مقدس مردمی معرفی کرد و گفت: وقتی مردم خالصانه با وجود بار مشکلات اقتصادی در کشور حاضر نیستند، خللی در اعتقاداتشان وارد شود و همچنان امامزادگان و حرمین امامان را از نذورات و کمک های مالی بی بهره نمی‌گذارند، این نشان می‌دهد امامزادگان بعنوان پایگاه های مردمی می‌توانند؛ حقیقت اسلام ناب محمدی را نه تنها به شهر ها و کشور بلکه دنیا صادر کنند. 

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: امروز نیازهای فرهنگی بیش از هر زمانی در کشور به چشم می‌خورد، از این رو وظیفه داریم با تمام قوا وارد عمل شده در کنار کارهای عمرانی و توسعه ای زیرساخت‌های فرهنگی را برای بهره مندی مردم از امامزادگان فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی از تدوین کتاب جامع امامزاده سیدمحمد کججانی خبر داد و افزود: امامزاده سید محمد کججانی یکی از عرفای به نام عصر خود و مورد احترام مردم منطقه بوده است، خوشبختانه با کارهای عمرانی و برنامه های فرهنگی گام های خوبی در زمینه معرفی این عارف برداشته شده است.

 

کد خبر 820347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha