سردرود به شبكه شهرهاي خلاق فرهنگ و هنر ايران می پیوندد

مبصر گفت: شهر سردرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمينه هنر صنعت تابلو فرش به وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «آرزو مبصر» امروز(۲۳ مرداد) در جمع اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی که در سالن جلسات خانه فرهنگ تبریز گردهم آمده بودند، اظهار داشت: بخش فرهنگی یونسکو، سال‌های قبل پروژه‌ای با عنوان «شهرهای خلاق» ایجاد کرده که سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) نیز با بهره‌گیری از شاخص‌های تعریف‌ شده در یونسکو‌، پروژه‌ مشابهی را تعریف کرده و از کشورهای عضو خواسته برای سال‌ جدید چند شهر خلاق خود را معرفی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر سردرود ادامه داد: طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری اداره میراث فرهنگی نسبت به شناسایی پتانسیل های شهرهای خلاق در فرهنگ و هنر اقدام شده و آن ها را تا دهم شهریور به دبیرخانه مربوطه به همراه مستندات لازم ارائه می شود که شهر سردرود نیز به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمينه هنر صنعت تابلو فرش به وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی خواهد شد. 

وی ضمن تشکر از نگاه ویژه مسؤولان استانی به شهر سه هزار ساله سردرود و پتانسیل بالای آن در امر فرهنگ و هنر گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی فرصتی بزرگ در جهت معرفی سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش دستبافت جهان است.

مبصر افزود: تمام اطلاعات محتوایی تهیه شده در خصوص شهر سردرود و هنر صنعت تابلو فرش پس از تکمیل فرم های مذکور توسط شهرداری و اتحادیه تابلو فرش دستباف سردرود، برای دبیرخانه‌ اداره فرهنگ و ارشاد استان ارسال می شود تا جهت طرح در اجلاس‌های بعدی، پس از بررسی شهرهای معرفی‌ شده، از میان چندین کشور عضو این سازمان، شهرهای خلاق در فرهنگ و هنر را برای سال‌های آتی اعلام شوند.
 
رییس شورای اسلامی شهر سردرود خاطرنشان کرد؛ به زودی طبق توافقات اولیه، تفاهم نامه ای میان انجمن های خوشنویسی و نگارگری با اتحادیه تابلو فرش دستباف سردرود در جهت اعتلا و توسعه تابلو فرش دستباف منعقد خواهد شد. 

 

 

کد خبر 820822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha