مردم چیزی از برنامه‌های رویداد «تبریز ۲۰۱۸» ندیدند

آل هاشم با تاکید بر این‌که از برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ چیزی ندیده است، گفت: در کمال تاسف در تبریز ۲۰۱۸ نتوانستیم فرهنگ مقاومت آذربایجان را نشان دهیم و شهید مهدی باکری در تبریز ۲۰۱۸ جایی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم بهره‌برداری از حسینیه شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس اظهار داشت: امروز در سالروز مقاومت 33 روزه لبنان در برابر تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته‌ایم که با رشادت نیروهای حزب‌الله منجر به شکست و تسلیم اسرائیل جعلی شد و هیمنه‌ی 60 ساله‌شان را شکست.

امام جمعه تبریز با تشکر از تلاش های مسؤولان فعلی و سابق برای بهره‌برداری از حرم مطهر شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس استان، گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر حملات مستکبران و دست نشانده‌هایشان ایستادند و خون دادند تا وجبی از خاک کشور به دست دشمن نیفتد.

وی تاکید کرد: باید عزتی را که در سایه‌ خون شهدا و رشادت رزمندگان به دست آمده را حفظ کنیم و از راه های مختلف مانند چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال و برگزاری یادواره شهدا این فرهنگ را ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس کارهای زیادی می‌شود انجام داد، افزود: از جمله این اقدامات برگزاری اردوهای راهیان نور، بازدید نسل جوان از مناطق عملیاتی و تجلیل از خانواده شهدایی است که مجسمه‌های زنده مقاومت هستند.

آل هاشم وظیفه‌ اصلی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس را حفظ و ترویج عزت، شرف و اقتداری دانست که در سایه‌ از خودگذشتگی شهدا، ایثارگران و جانبازان در هشت سال مقاومت جانانه به دست آمده و امروز از آن با افتخار یاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اصل میراث فرهنگی حفظ آثار شهداست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که از برنامه‌های تبریز 2018 چیزی ندیده است، گفت: به اذعان مدیرکل میراث فرهنگی؛ پروژه‌های تبریز 2018 تا 4 سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و از آنجایی که مردم از همه‌چیز باخبرند همین دیروز به بنده گفتند 28 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های این رویداد طی دو روز آتی اختصاص می‌یابد،

وی افزود: از آقای آبدار می‌خواهیم بخشی از این مبلغ را به حوزه تامین زیرساخت‌های فرهنگ و شهادت اختصاص دهد. در کمال تاسف در تبریز ۲۰۱۸ نتوانستیم فرهنگ مقاومت آذربایجان را نشان دهیم و شهید مهدی باکری در تبریز ۲۰۱۸ جایی نداشت.

کد خبر 821134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha