تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس گردآوری و تدوین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر گردآوری و تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس گفت: یکی از بهترین منابع برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس خاطرات آزادگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۴ مرداد) در دیدار با جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس که در آستانه فرا رسیدن ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: اولین وظیفه ما این است که کشور را از هر جهت قدرتمند کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می نامد؛ بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی، با وجود آن همه قلدری عقب‌نشینی کرده، چراکه قدرت موشکی ما تبدیل به یک درد بزرگ برای استکبار و صهیونیسم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام ابوترابی به عنوان اسوه مردانگی و کرامت انسانی، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید برای ثبت وقایع اسارت و خاطرات اسارت آزادگان تلاش کنمد.

آل هاشم یکی از بهترین منابع برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس را خاطرات آزادگان سرافراز دانست و تصریح کرد: انتظار داریم تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس به ویژه خاطرات اسرا گردآوری و تدوین شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه، آزاده‌های ما فرهنگ انسان‌ساز دوره اسارت را تجربه کرده‌اند، از این رو گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: باید همیشه با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت مانوس باشیم تا در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: حماسه شما آزادگان حماسه‌ای است که هرگز فراموش نمی‌شود مخصوصاً حماسه‌ای که در خانه دشمن و در مقابل دشمن مقاومت کرده و زیر شدیدترین شکنجه‌های روحی مقابلشان ایستادید.

کد خبر 821268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha