درخشش فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان شرقی در مسابقات قرآن و عترت

معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی از کسب ۱۷ رتبه برتر کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز از سوی فرهنگیان و دانش آموزان استان خبر داد.

«طاهر علمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار ذشت: استان آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری قرآن، عترت ونماز موفق به کسب 17 رتبه برتر در سطح دانش آموزی و فرهنگیان شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اساس پیشرفت جامعه در گرو آموزه های دینی و قرآنی است و دانش آموزان قرآنی نمود تربیت اسلامی بوده و می توانند نقشی بسزا در آینده بر عهده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی بسته ای برای شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان در زمینه های دینی و بیشتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد نشاط قرآنی در بین دانش آموزان می باشد که همه ساله مرحله کشوری آن در فصل تابستان برگزار می شود.

علمی یادآور شد: این مسابقات در رشته های پژوهشی و آوایی در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان طی ماه های تیر و مرداد در مشهد و زنجان برگزار شد که از مجموع 72 دانش آموز آذربایجان شرقی راه یافته به مرحله کشوری، 15 دانش آموز اعم از دختر و پسر توانستند در رشته های حفظ قرآن، قرائت قرآن، احکام، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه رتبه 1 تا 5 کشوری را به استان آذربایجان شرقی اختصاص دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان افزود: از مجموع 6 نفر از معلمانی که به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته بودند؛ 2 نفر توانسته رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص دهند که در مجموع 17 رتبه برتر کشوری دانش آموزی و فرهنگیان به استان آذربایجان شرقی در سال جاری اختصاص یافته است.

کد خبر 821596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha