طرح جامع توسعه امامزاده سید حمزه تبریز اجرا خواهد شد

شهردار تبریز در نشست مشترک با مدیران اوقاف و امور خیریه استان، قول مساعد نسبت به اجرای طرح توسعه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست مشترک مسؤولان شهرداری کلانشهر تبریز و مدیران اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز(۲۴ مرداد) در محل امامزاده سید حمزه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در این دیدار با تشریح وضعیت عمرانی و طرح توسعه امامزاده سیدحمزه اظهار داشت: امامزاده سید حمزه(ع) تبریز مجموعه ای فاخر برای برگزاری مراسم ها و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهر تبریز است که نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری های کلان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع توسعه این مجموعه شاهد تحولی جدی در منطقه خواهیم بود، امامزاده نه برای استانداری و یا شهرداری و نه برای اوقاف است، بلکه آبرویی برای تبریز و مردم شهر است.

وی افزود: با توجه به گسترش جمعیت منطقه و قدمت ۷۰۰ ساله بقعه امامزاده سید حمزه(ع)، این مکان مقدس تبدیل به مامنی برای عاشقان اهل بیت شده است و همه ساله برنامه های متعددی در این مجموعه اجرا می شود.

حسینی افزود: از آنجایی که در جوار بقعه سیدحمزه؛ مقبره الشعرای تبریز قرار دارد؛ گردشگران زیادی به این بقعه متبرکه مراجعه می کنند؛ از این رو لازم است نگاه ویژه ای به توسعه آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در توافقات و صورت جلسه های قبلی که با شهرداری داشته ایم؛ بنا بود حسینیه این امامزاده توسط شهرداری ساخته شود، اما تاکنون راکد مانده است، از این رو خواستاریم شهرداری به توافقات خود برای توسعه این مجموعه جهت بهره مندی بیشتر، جامه عمل بپوشاند.

مدیرکل اوقاف استان در ادامه با اشاره به طرح جامع الحاق مقبرالشعرا و مجموعه های وقفی جوار امامزاده سیدحمزه(ع) از جمله قبرستان سرخاب و آزمایشگاه واقع در آن منطقه گفت: این طرح هم از قبل بررسی و صورت جلسه شده بود و این مکان وسیع در منطقه ثقه الاسلام واقع است، که قرار است طبق توافقات قبلی، تبدیل به مجموعه ای واحد و عظیم شود.

همچنین «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز با استقبال از طرح اداره کل اوقاف استان، قول مساعد برای اجرای طرح توسعه امامزاده سید حمزه (ع) تبریز را طبق مصوبات و صورت جلسات قبلی داد و گفت: شهرداری تبریز طبق تعهدات انجام یافته اقدام خواهد کرد.

 

کد خبر 821272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha