بیش از دویست مؤسسه خیریه در آذربیایجان‌شرقی فعال است

حجت الاسلام حسینی گفت: طبق آخرین آمار بیش از دویست مؤسسه خیریه در استان فعال است که با یکپارچه سازی اهداف و هماهنگی های بیشتر می‌توانیم قدم‌های بزرگی در رفع نیاز مستمندان برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۲۶ مرداد) در دیدار با نماینده مردم سراب در مجلس اظهار داشت: وقف امری سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است که اگر درطول تاریخ بر آثار و جنبه های مختلف این امر خداپسند مروری کنیم به اهمیت آن پی خواهیم برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۸۰۰ نوع نیت واقفان در کشور وجود دارد که با نگاه بر این نیت ها متوجه خواهیم شد؛ خیران چه دوراندیشانه به این موضوع نگاه کرده اند و امروز هم لازم است خیران با توجه به مسائل روز، نیت های خود را در امور وقف عملی کنند تا با توجه به وجود مشکلات اقتصادی که به دنبال آن مسائل اجتماعی در جامعه رواج پیدا می‌کند، حل شود.

وی خواستار کمک نمایندگان مجلس در تسهیل قوانین در زمینه وقف و امورات موقوفات شد و گفت: امروزه با برخی قوانین دست و پا گیر در زمینه وقف و احیای موقوفات مواجه هستیم که نمایندگان مجلس می‌توانند در رفع آنها کمک حال ما باشند.

حسینی با اشاره به بخشی از وظایف اوقاف در مورد امور خیریه ادامه داد: طبق آخرین آمار در استان حدود بیش از دویست مؤسسه خیریه داریم که با توجه به نام امور خیریه در اوقاف با یکپارچه سازی اهداف و هماهنگی های بیشتر می‌توانیم گام های بزرگی در رفع نیاز مستمندان برداریم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خواستار تعامل نمایندگان و اوقاف استان برای رفع موانع شد و گفت: در زمینه وقف کارهای بزرگی در استان انجام شده و به یقین تحولات عظیمی در این زمینه در استان انجام خواهد شد.

داوودی افزود: پیشنهاد می‌شود نقص ها و موارد و خلا قانونی در زمینه احیای موقوفات شناسایی شود و در جلسه ای با حضور تمامی نمایندگان استان برگزار شود تا این موارد بعد از بررسی حتی به صورت لایحه در مجلس مطرح شود.

کد خبر 821712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha