قدرت آمریکا رو به افول و زوال است

آل هاشم گفت: التزام عملی به اوامر رهبری و مسیر تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی، همواره با پیروزی همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۵ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز خطاب به کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم افرادی که قصد نامزدی انتخابات را دارند؛ منافع ملی را فدای اغراض شخصی و گروهی خود نکنند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردم باید به تخصص و تعهد نامدزهای انتخاباتی دقت داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرد کاندیدا باید توانایی لازم را داشته و در کنار تعهد و تقوا الهی، تخصص لازم را نیز داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر مواضع سیاسی عربستان و امارت در قبال ایران اظهار داشت: این تغییر محسوس توجه بسیاری از رسانه‌های جهان در تحولات منطقه را به خود جلب کرده است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: وزیر مشاور اماراتی‌ها که به اتخاد مواضع تند و افراطی معروف است؛ به تازگی اعلام کرده؛ ابوظبی و ریاض ترجیح می‌دهند تا به جای مواجه و تقابل با ایران از رویکرد سیاسی استفاده کند. برگزاری نشست مشترک گارد ساحلی ایران و  امارات بعد از وقفه ۶ ساله در راستای همین چرخش بود.

وی ادامه داد: نماینده عربستان در سازمان ملل چندی پیش در مقرّ سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که  کشور عربستان به دنبال جنگ با ایران نیست، بلکه باید جنگ یمن فروکش کند و به پایان رسد چراکه عربستان خواهان  جنگ با  ایران در یمن و هرجای دیگر نیست.

آل‌هاشم با تاکید بر این‌که قدرت آمریکا رو به افول و زوال است، خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته گذشته دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق حکم پایان توقیف نفتکش ایرانی را داد و  قاضی در حالی این حکم را صادر کرد.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، ساعتی پیش از صدور این حکم، وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به مقامات قضایی جبل‌الطارق  ارسال کرده و از آنها خواسته بودند تا توقیف نفتکش ایرانی را تمدید کنند که البته دیوان عدالت جبل‌الطارق بدون توجه به درخواست آمریکا دیروز به آزادی این کشتی حکم داد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر عزت و حکمت در دیپلماسی خارجی کشور، گفت: التزام عملی به اوامر رهبری و مسیر تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی، همواره با پیروزی همراه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز نام‌نویسی متقاضیان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و ااظهار داشت: جامعه نیازمند  پاسخگویی به شبهات از سوی خواهران طلبه است، هم اکنون استان آذربایجان‌شرقی ۲ هزار خواهر طلبه دارد که نسبت به جمعیت استان بسیار ناچیز است.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه فاز سوم معدن مس سونگون گفت: در سایه پیگیری تمام مسؤولان استان، تجهیزات توسعه مس سونگون وارد استان شده و به زودی شاهد توسعه این معدن خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در پایان با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، خاطرنشان کرد: هیأت‌های حسینی، تکایا و مساجد در این روز به جشن و شادی مشغول باشند و انتظار داریم در ایام عید به بهانه استقبال از ماه محرم، مجالس عزاداری برپا نکنند.

کد خبر 821404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha