جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آغاز شد

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

«علی محرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با هدف اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره‌برداری از این دستاوردها برای ترویج گردشگری و ایجاد اشتغال تا ۲۹ مرداد در اهر برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: در این دوره از جشنواره، ۲۸ اثر از آثار هنرمندان ۱۳ استان در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و آئینی سنتی رقابت می‌کنند.

وی با بیان این‌که ۱۸۷ اثر از ۲۶ استان کشور شامل ۷۴ اثر در بخش صحنه‌ای، ۷۹ اثر خیابانی و ۳۴ اثر آئینی سنتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، افزود: معرفی ارسباران در گذر تاریخ، شخصیت‌های تاثیرگذار ارسباران در تاریخ، آداب و رسوم ارسباران و ارسباران و دنیای مدرن عنوان موضوع های ویژه این جشنواره است.

محرمی با بیان این‌که آثار تولید شده با این موضوعات مورد حمایت ویژه جشنواره قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ارسباران در تاریخ، وقایع، شخصیت های تاریخی و مذهبی، آداب و سنن، رونق تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی از جمله محورهای این جشنواره است.

وی افزود: کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهان عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتاب‌خوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت های خداوندی (آب، برق، گاز) از محورهای اصلی این جشنواره است.

کد خبر 821899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha