عید غدیر، ادامه حکومت الله به دست انسان‌های شایسته است

آیت الله ناصری یزدی ضمن گرامیداشت عید الله اکبر گفت: عید غدیر ادامه حکومت الله به دست انسان‌های شایسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری» در خطبه های نماز جمعه استان یزد ضمن گرامیداشت اعیاد غدیر و قربان گفت: عید غدیر ادامه حکومت الله به دست انسان‌های شایسته است.

امام جمعه یزد با بیان این که شیعیان و اهل سنت در مورد جایگزین پیامبر اکرم(ص) برای حکومت بر جامعه اسلامی اختلاف نظر دارند، افزود: در باور اهل سنت تنها شرط حاکمیت جامعه اسلامی توان مدیریت است و در اعتقاد شیعیان علاوه بر توان مدیریت، شجاعت، پاکدامنی، عالم به دین و انصاف از جمله شروط حاکمیت دینی بر ملت مسلمان است.

وی عید غدیر را عیداکبر دانست و گفت: عید غدیرخم فرصت مناسبی برای شناخت کامل ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه اسلامی است.

آیت الله ناصری بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته هر بار به شکلی دشمنی خود را به نمایش گذاشته اند که اقدامات آنها این دشمنی ها را ثابت کرده و واقعیت این است که آنها در برابر اقتدار نظام اسلامی و مقاومت ملت ایران، دیگر توانی برای مقابله ندارند.

وی افزود: آنها نفتکش ایرانی را تصاحب کردند و با زورگویی تلاش کردند حرف خود را به کرسی بنشانند اما بعد از اینکه ایران نیز نفتکش آنها را توقیف کرد، ناچار شدند سر تسلیم فرود بیاورند زیرا فهمیدند که ایران دیگر به حرف و وعده آنها اعتماد نخواهد کرد.

ناصری تاکید کرد: آزادی نفتکش ایرانی ضمن اینکه حقانیت ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد، اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را نیز به نمایش گذاشت.

امام جمعه یزد یادآور شد: این اتفاق بار دیگر ثابت کرد که ملت ایران هرگاه بر اصول و ارزش های انقلابی خود وفادار ماند و از ان کوتاه نیامد، به حق و حقوق خود دست یافت.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به ویژه آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و ایجاد نارضایتی در بین مردم با جنگ روانی و اقتصادی است و در چنین شرایطی تنها راه مقابله با دشمن، ایستادگی و مقاومت تا رسیدن به نتیجه است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آمریکا امروز جنگی تمام عیار و بی سابقه در حوزه اقتصادی به راه انداخته و تلاش می کند با همدستی برخی کشورهای منطقه در میان مردم نا امیدی ایجاد کند.

ناصری ادامه داد: آمریکا وقتی از جنگ نظامی نا امید شد، در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی ورود پیدا کرد و مدتی است که جنگ اقتصادی را نیز آغاز کرده که باید در این جنگ نیز در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

ناصری به اهمیت توجه به ظرفیت‌های داخلی، اقتصاد مقاومتی، ولایتمداری و پافشاری بر مدیریت جهادی و روحیه انقلابی به عنوان رموز موفقیت تاکید کرد.

 

کد خبر 821448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha