آموزه های قرآن و اهل بیت جدا هم نیستند

حجت الاسلام شعبانی گفت: هیچ علم نافعی نمی‌توان پیدا کرد، مگر اینکه از طرف اهل بیت(ع) صادر شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «حسن شعبانی» امروز(۲۹ مرداد) در جشن عید سعید غدیرخم در تبریز اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا قرآن در جامعه اسلامی از مهجوریت خارج شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید تلاش کنیم قرآن تنها در قرائت در مراسم ها و جلسات بسنده نشود، بلکه همگی توجه کنیم به اینکه قرآن کریم چه می‌گوید.

وی با بیان این‌که شیعیان اغلب از باب فضایل به اهل بیت(ع) توجه می‌کنند و مرجعیت علمی ائمه مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: هیچ علم نافعی نمی‌توان پیدا کرد مگر اینکه از طرف اهل بیت(ع) صادر شده باشد؛ در حقیقت آموزه های قرآن و اهل بیت جدا هم نیستند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی در کشورهای اسلامی گفت: دلیل بروز مشکلات روحی و روانی از جمله افسردگی به نگرش ما بر می‌گردد، اگر شرق و غرب را بگردیم خواهیم دید که سخنان اهل بیت(ع) هنوز هم تازگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: برای استجابت دعاهایمان باید خوش بین به اجابت آن باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ وقتی دعا می‌کنیم باید تصور کنیم که حاجت ما پشت در، منتظر اجابت است. این درحالی است که اندیشمندان غربی بعد از سال ها امروز به این نتیجه رسیده اند.

 

کد خبر 823035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha