رونمایی و اجرای «طرح تاپ» در ۹ استان کشور

قبادیان گفت: طرح تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) می‌تواند متحول کننده صنعت و ارتباطات و همکاری‌های صنعت و دانشگاه و صنعت و جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «برات قبادیان» امروز(۳۰ مرداد) روز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی از طرح تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در ۹ استان کشور، اظهار داشت: این طرح می‌تواند همکاری‌های «صنعت و دانشگاه» و «صنعت و جامعه» را محتول کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: نباید اجازه دهیم تا فاصله‌ ما با دنیای صنعتی بیش از این شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه طرح‌های علمی و بنیادهای مستحکم علمی و فناورانه دانشگاه را به میدان آورد که خوشبختانه در آذربایجان شرقی این شرایط فراهم شده است.

قبادیان با اشاره به تحولات جهانی و ظهور و نمود فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف اعلام کرد: اجرای طرح بومی‌سازی ۲۰ فناوری که بیشترین ارزآوری را دارند از سوی دانشمندان و متخصصان ایرانی در کشور آغاز شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط منحصر به فرد ایران در جهان، بیان کرد: کشورمان با جمعیت جوان خود و دارا بودن نیروهای متخصص در زمینه منابع انسانی در رتبه سوم جهان قرار دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان آذربایجان‌شرقی در جایگاه ویژه صنعت کشور افزود: آذربایجان شرقی در حوزه معدن و صنعت استانی قابل اتکا است و می‌تواند الگویی مناسب برای سایر استان‌ها باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات ۵ ساله «حسین نجاتی»  قدردانی و «حبیب امین زاده» به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

کد خبر 823436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha