کار جهادی لازمه تحقق گام دوم انقلاب/ اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا سایه افکنده است

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست گفت: اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی مطالبه اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز (1 شهریور) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه سی و یکم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه خطبا به ابن عباس می‌فرماید با طلحه ملاقات مکن که اگر با آن روبرو شوی او را مانند گاوی خواهید یافت که شاخه‌اش در اطراف گوش‌هایش پیچ‌خورده باشد، او مردی سرکش و خیره‌سر و انعطاف‌ناپذیر است که بر مرکب سرکش هوا و هوس سوار است و می‌گوید موکب راهواری دارم و به خاطر هواپرستی آمادگی شنیدن سخن حق را ندارد.

 

وی افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه خطاب به ابن عباس، می‌فرماید ولی زبیر را ملاقات کند چراکه او مخوف‌تر است و برای پذیرش حق آمادگی بیشتری دارد، به او بگو پسردایی تو علی (ع) می‌گوید تو در حجاز مرا شناختی و در عراق نشناخته انگاشتی! چه شد که از پیمان خود بازگشتی و چه امری تو را ازآنچه درباره من می‌دانستی، منصرف ساخت.

 

امام‌جمعه شهر چوار یادآور شد: می‌دانیم که جنگ جمل نخستین جنگی است که بر امیر مؤمنان علی (ع) تحمیل شد، گروهی از طرف داران عثمان و مخالفان او دست‌به‌دست هم دادند و همسر پیامبر (ص)، عایشه را با خود همراه ساختند و عهد و تابعیت مسلمی را که با علی (ع) داشتند، شکستند و برای به دست آوردن حکومت، آتش جنگ جمل را برافروختند، سرانجام کارشان به شکست منتهی شد و از هم متلاشی شدند و آتش افروزان اصلی یعنی طلحه و زبیر را کشته شدند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست گفت: تمام قرائن تاریخی نه‌تنها در جنگ جمل که در جنگ صفین و نهروان نیز نشان می‌دهد که حضرت علی (ع) با اصرار زیاد مایل بود که در میان مسلمانان درگیری پیدا نشود و به هر قیمتی که ممکن است آتش جنگ خاموش کرد، جمله‌های بالا یکی از شواهد این معناست که من قبل از شروع جنگ به‌وسیله ابن عباس برای زبیر که از دو فرمانده جنگ جمل بود، فرستاد و این پیام مؤثر واقع شد و او از جنگ کناره‌گیری کرد هرچند دریکی از بیابان‌های بصره به دست مردی به نام «ابن جرموز» کشته شد.

 

وی تصریح کرد: در برخی روایات آمده است که این عباس می‌گوید: وقتی پیام امام را به زبیر رساندم در جواب گفت، به علی بگو من نیز همان را می‌خواهم که تو می‌خواهی! اشاره به اینکه دنبال حکومت بر مردم هستی چرا من نباشم، جاه‌طلبی آن‌چنان چشم و دل او را کرده بود که می‌پنداشت علی (ع) به خاطر جاه و مقام قیام کرده است، اما زبیر نتوانست در برابر فشار وجدان مقاومت کند و سرانجام پرده‌ها از برابر دیدگان وی کنار رفت، به واقعیت‌ها توجه کرد و از جنگ کناره گرفت هرچند بسیار دیر شده بود.

 

امام‌جمعه شهر چوار یادآور شد: برخی افراد در سنین مختلف زندگی خود شایستگی‌های گوناگونی داشته باشند و یک روز در وصف حق باشد و بهشت بر او واجب گردد و روز دیگر از آن صف خارج شود و در صف باطل قرار گیرد و مورد غضب خداوند واقع شود، در تاریخ اسلام بسیار بودند کسانی که در طول عمر خود تغییر چهره دادند و از صفوف حق به باطل یا از صفوف باطل به‌حق گرائیدند و گرنه چه کسی می‌تواند بگوید کسی که آتش جنگ جمل را ضد امام و پیشوای خود که هم او را به رهبری پذیرفتند، برافروخته و سبب ریختن این‌همه خون شد، آدم خوب و اهل نجاتی باشد.

 

وی بیان کرد: شاهد این سخن اینکه قرآن مجید درباره پیشگامان در اسلام اعم از مهاجران و انصار و نیز تابعان، در سوره توبه وعده بهشت می‌دهد و می‌فرماید: پیشگامان نخستین از مهاجر و انصار و آن‌ها که از یکی از آن‌ها پیروی کردند، خداوند از آن‌ها خشنود و آن‌ها نیز از او خشنود شدند و باغ‌هایی از بهشت برای آن‌ها فراهم کرده که نهرها از زیرش جریان دارد که در آن خواهند ماند و این است پیروزی بزرگ.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۰ مردادماه با جمعی از اعضای گروه‌های جهادی جوان دیدار داشتند و به دنبال این دیدار، معظم له فرمودند کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به‌کارگیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های وجودی انسان است.

 

امام‌جمعه شهر چوار افزود: مقام معظم رهبری در این پیام ضمن تعریف کار جهادی، ۹ توصیه به جهادگران داشتند که همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت یکی از این توصیه‌ها بود و دلایل اهمیت بالای کار جهادی دارای مختصاتی مانند کار برای خدا، همدلی و صمیمیت، صداقت و خلوص، خستگی‌ناپذیری و تلاش مستمر، تکثر و فراگیری می‌باشد که بدون هیچ تلاشی صورت می‌گیرد.

 

وی بابیان اینکه کار جهادی در افزایش روحیه و کارآمدی نظام تأثیر بسزایی دارد، کار جهادی لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبه اقتصادی خود را از دولت مطرح می‌کنند و در سال جاری، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از این مهم‌ترین مطالب بودند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست گفت: در این میان قوه مجریه لااقل در سال جاری توانسته ارزش پولی را نسبت به ابتدای سال ارتقا دهد، همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود، اما همچنان واردات، ضد تولید ملی عمل می‌کند و به آن آسیب می‌رساند.

 

وی تصریح کرد: در مورد نظام بانکی نیز اگرچه به لحاظ سلبی دستگاه قضایی بااقتدار واردشده و با مفسدان مقابله می‌کند، اما چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه مجریه صورت نگرفته و لایحه اصلاحات آن چهار سال معطل‌مانده و قرار است به مجلس برود، ولی هنوز نرفته، باب فساد بانی هنوز باز است.

 

امام‌جمعه شهر چوار بیان کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک‌سوی آن، کنترل تورم از سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی است تا زمانی که این موارد اصلاح نشود مشکل نظام بانکی به‌صورت ریشه‌ای حل نخواهد شد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، تأکید کردند که دولت در دو سال باقیمانده از مسائل فرعی فاصله بگیرد، اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است و مسئولان دولت برای کوچک‌ترین مشکلی بی‌تابی نکنند، از دشمن نباید ترسید، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، دستگاه‌های دولتی روی بحث حجاب مراقبت کنند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست با اشاره به اینکه امروز اقتدار ایران بر سر انگلیس و آمریکا سایه افکنده است، یادآور شد: کشتی نفت‌کش گریس 1 حامل ۲ میلیون بشکه نفت خام از یک ماه و نیم گذشته به‌صورت غیرقانونی و با بهانه نقض حریم تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه سوریه توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف و در آب‌های جبل‌الطارق لنگر انداخته بود، بالاخره با حکم دادگاه جبل‌الطارق رفع توقیف آن مجدداً موتورهای آن برای انجام مأموریت‌های مجدد صدور نفت روشن شد.

 

امام‌جمعه شهر چوار خاطرنشان کرد: توقیف نفت‌کش ایرانی با تحریک دولت ترامپ، اشتباه بزرگ دولت انگلیس بود، زیرا لندن فکر می‌کرد که مسئولان ایرانی با التماس و عذرخواهی، خواهان آزادی نفت‌کش خود خواهند شد درحالی‌که ایران با توقیف نفت‌کش انگلیسی آن‌هم با حضور و اسکورت ناو آن‌ها، اقتدار دریایی خود را برای همه کشورهای غربی و عربی ثابت کرد.

 

کد خبر 823826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha