آمادگی کربلای معلی برای ماه محرم / پرچم خاص امسال حرم امام حسین(ع)

مسئولان آستان مقدس امام حسین از پایان دوخت پرچم سیاه عزا برای برافراشتن در بالاترین نقطه مرقد امام حسین(ع) با آغاز ماه محرم الحرم و افتتاح راههای اصلی منتهی به حرم حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، «محمود شاکر علی» مسئول واحد خیاطی و گلدوزی متعلق به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) گفت: نیروهای این واحد، دوخت و گلدوزی پرچم سیاه حزن وعزا را که براساس مراسم هرساله برای در بالاترین نقطه گنبد حرم امام حسین(علیه السلام) به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام برخواهند افراشت، به پایان رساندند.

شاکر علی گفت: این پرچم سیاه با نخ های حریری گلدوزی شده است و طول آن به سه متر و 90 سانت و عرض آن به سه متر می رسد.

وی افزود: این واحد همچنین صدها پلاکارد و پرچم سیاه را داخل صحن شریف و منطقه بین الحرمین نصب خواهد کرد. بر روی این پرچم ها و پلاکاردهای سیاه شعارهایی از نهضت حسینی، احادیث اهل بیت (علیهم السلام) درباره واقعه الطف، بخش هایی از زیارت های عاشورا و ناحیه مقدسه گلدوزی شده است.

همچنین، مهندس«فلاح هادی» معاون رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) درباره حجم مساحت و راههایی که برای استقبال زایران کربلای معلی افتتاح می شود، گفت: آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) برخی از راههای اصلی منتهی به صحن حسینی(ع) را برای تسهیل ورود و خروج زایران در ماه محرم الحرام افتتاح کرد.

هادی افزود: خیابان مرتبط بین خیابان باب القبله و خیمه حسینی از دو متر به هشت متر برای کم کردن فشار راههای اصلی توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: فعالیت در زیرگذر باب القبلة ادامه دارد. گروه مهندسی و فنی، کار ریختن نهایی بتون به پایان رسیده است. همچنین روز سه شنبه زمان پوشاندن زیرگذر و راههای اطراف با آسفالت است تا پنج روز قبل از ماه محرم افتتاخ شود.

معاون رئیس بخش طرح های مهندسی گفت: آستان مقدس امام حسین(علیه السلام)، برای ایجاد راههای خدماتی گسترده و اماکن ویژه کاروان ها و موکب های حسینی و هیئت های خدماتی فعالیت می کند.

گفتنی است، بیش از سه میلیون زایر در مراسم رکضة طویریج( مراسم هروله کنان) در ساعت مشخصی شرکت می کنند و به مرقد امام حسین(علیه اسلام) از دو ورودی باب قبله و باب الرجاء وارد خواهند شد.

کد خبر 824418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha