انقلاب ما از مجالس اباعبدالله شکل گرفته است

آیت الله ناصری با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف در فرهنگ ناب اسلامی گفت: انقلاب ما از مجالس اباعبدالله شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در نشست خبری به مناسبت آغاز ماه محرم و همچنین برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: اگر انسان در وادی گناه قرار گیرد و در مسیر غیر خدا قرار گیرد ضرر می کند و این دشمن با خود است و ما خیلی از وقت ها قبل از این که به جامعه خیانت کنیم به خودمان خیانت کرده ایم و بعد این گناه به نتیجه برای جامعه می رسد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خیلی از ماها در روز قیامت بازخواست می شویم که چرا استکبار را رفیق خود قرار داده ایم در صورتی که می توانستیم با همراهی اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در راه راست قرار گیریم.

وی ادامه داد: امروز هجوم عجیبی علیه فرهنگ ما به خصوص روحیه انقلابی ما وجود دارد و حفظ انقلاب نیز به حفظ این روحیه بستگی دارد.

آیت الله ناصری افزود: روحیه انقلابی به معنای جدی و پرتلاش بودن برای حفظ آرمان های انقلاب است که از جمله این عوامل استکبار ستیزی، مماشات با مسلمین دنیا، غمخواری برای مظلومان و حفظ ارزش های ارتباط با خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اگر با ترامپ بخواهید مذاکره کنید عزت ما شکسته شده و روحیه انقلابی ما شکسته می شود که این عاملی در جهت از بین رفتن انقلاب است.

وی گفت: ما باید به فکر و جدی باشیم که این انقلاب حرکت عظیم است که از ذلت شاهنشاهی و عزت اسلامی رسیده ایم و برای ان نیز باید تلاش کنیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: ضربه فرهنگی، متلاشی کردن فرهنگ خانواده، تضعیف بنیان خانواده با پرورش و همراهی فرزندان ما با سگ به عنوان مهمترین برنامه های دشمنان برای ضربه به ما است که باید هوشیار باشیم و برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: رسانه ما باید چالش های جامعه را بررسی کرده و مشکلات اخلاقی جامعه با مشخص کرده و برای آن راهکار پیدا کنند اما در این راستا باید هدف را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: حضور پیرغلامان حسینی در یزد به عنوان حسینیه ایران نشان از عشق مردم به اهل بیت و امام حسین (ع) است که این عزتی برای ما است و این عشق باید بماند.

آیت الله ناصری افزود: این عشق و علاقه حسینی نباید ممزوج به ایده ها و باندبازی و سیاسی بازی نشود و از خیلی از بافتنی های حزبی دور باشد و باید آنچه امام حسین (ع) به ما القا کرده بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: با توجه به حضور گردشگران خارجی در استان باید به خوبی برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: از هیات ها درخواست کرده ایم که از هزینه های زائد دوری کنند و با توجه به سبک یزدی سینه زنی همچنان در کشور و جهان ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان دهند.

آیت الله ناصری بیان کرد: در اشعار ما باید آرمان های امام حسین (ع) مانند ایستادگی در مقابل ظلم، دفاع از مظلوم و ارزش ها مورد توجه قرار گیرد و در آن ها نیز رضایت خداوند را بر همه چیز مقدم دارند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: دشمن سعی دارد هیات های ما را با انحراف بکشاند که ما نیز باید مورد توجه قرار دهیم و برای آن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: برخی از مداحان قدیمی با اشعار خود عزاداران را منقلب می کردند و با همین حالات ما انقلاب کردیم.

آیت الله ناصری افزود: از همین مجالس امام حسین (ع) انقلاب شکل گرفت و امام (ره) نیز با همین روضه ها توانست در مقابل استکبار و ظلم بیایستد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توجه ویژه به جمع آوری برخی از روش های نامناسب در تعزیه ها گفت: مسئولان امر باید تعزیه ها را جمع کرده و با ساماندهی تعزیه ها این برنامه ها را اجرا کنند.

وی گفت: مسئولان باید از آوردن حیوانات در عزاداری ها باید جلوگیری شود زیرا گاهی اوقات این اتفاقات مردم را را ناراحت می کند.

آیت الله ناصری بیان کرد: هیات ها باید تنظیم کنند که مجالس از وعظ و موعظه جدا نشود و حالت وعظ را داشته باشد و سخنرانان نیز دقت جدی به صحبت های لازم را داشته باشند.

کد خبر 825407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha