۲۵۰ سالن سینما توسط بخش خصوصی در کشور احداث می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: هم اکنون ۲۵۰ سالن سینما در کشور توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بر اساس تفاهم نامه منعقده بین شهرداری مرند و سازمان سینمایی، پردیس سینمایی امید مرند با ۴ سالن و پیش بینی ۳۵۰ صندلی در پارک لاله این شهر احداث خواهد شد.

«حیدری خلیلی» در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی امید در مرند اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۵۹۶ سالن سینما در کشور در حال فعالیت بود که نسبت به سال 92 بیش از دو برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر استقبال مردم از سینماها به شدت افزایش یافته به طوری که در سال گذشته میزان فروش سینماهای کشور ۲۵۱ میلیارد تومان بوده در حالی که این میزان در سال ۹۲ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه سالنهای سینما در کشور افزود: پردیس سینمایی امید در جهت افزایش توان زیرساختی سینمای کشور، در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری ها احداث می شود.

خلیلی ادامه داد: تامین زمین و اجرای عملیات این سالنها بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه بر عهده‌ سازمان سینمایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: در این راستا ۷۰۰ میلیون تومان را سازمان سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان را سازمان شهرداری های وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای طرح پردیس سینمایی امید پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: سازمان سینمایی کشور حضور جدی‌ در استان‌ها داشته و تاکنون تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۶ شهر در ۱۶ استان کشور با ظرفیت ۵۳ سالن امضا شده است.

 

کد خبر 826668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha