مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با شور و شعور حسینی توامان باشد

حجت الاسلام آیت اللهی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با شور و شعور حسینی توامان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید محمدجواد آیت‌اللهی» در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان گفت: قیام عاشورا قیامی فراموش نشدنی و سرشار از درس‌های بزرگ است که تا همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه باید ابعاد این قیام برای همگان تبیین شود و درس‌های عاشورا برای مردم بازگو شود، افزود: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با بیان احادیث، به مردم بصیرت داد  زیرا اسلام بر مبنای بصیرت اسلام و تاکید ویژه ای نیز بر آن دارد.

آیت اللهی با تاکید بر ضرورت حفظ شأن مراسم عزاداری و برگزاری عزاداری‌های باشکوه در حسینیه ایران عنوان کرد: باید مراقبت کرد تا عزاداری ها دچار انحراف نشود و با ورود سبک‌هایی خلاف شأن مراسم عزاداری، اصالت عزاداری‌های یزد دچار خدشه نشود.

وی تصریح کرد: در عزاداری‌ها ابتدا باید شعور حسینی و سپس شور حسینی اتفاق بیفتد و این دو در کنار یکدیگر به مجالس اصالت و شکوه می بخشد و مراسمی در خور شأن اهل بیت (ع) رقم می زند.

امام جمعه موقت یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: مردم یزد از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران دولتی و اجرایی استان و کشور درخواست دارند که منویات مقام معظم رهبری را در مقام عمل اجرایی کنند.

وی توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی را دو دغدغه جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دانست و افزود: تمام دست‌اندرکاران نظام در قبال چالش‌های فرهنگی و اقتصادی موجود مسئول هستند.

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که در نظام اسلامی ایران به عنوان نظامی دینی و ارزشی نباید گناه علنی شود، گفت: مسئولان بدانند واقعا حق مردم ایران نیست که این همه مشکل اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

آیت‌الهی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم با این انتصاب شایسته اوضاع فرهنگی دارالعباده بهتر از پیش باشد.

 

کد خبر 826846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha