غفلت از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه اقتصادی جایز نیست

آل‌هاشم در مراسم بهره برداری از بخش اول پروژه های سرمایه گذاری، تولیدی و ورزشی منطقه آزاد ارس، گفت: غفلت از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه اقتصادی جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ۷ پروژه صنعتی، گردشگری، ورزشی و عمرانی از میان 27 پروژه آماده افتتاح منطقه آزاد ارس به صورت رسمی و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در مراسم بهره برداری از بخش اول پروژه های سرمایه گذاری، تولیدی و ورزشی منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور، حرکت به سمت رونق تولید داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: مسیری که منطقه آزاد ارس در این زمینه در پیش گرفته است، نشان دهنده عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در این منطقه است. 

وی افزود: فعالیت های صورت گرفته نشان می دهد که سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس نیز هم پای مسؤولان منطقه به منویات مقام معظم رهبری لبیک گفته اند. 

آل هاشم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس از ابعاد مختلف دارای اهمیت است، گفت: بیشتر پروژه هایی که امروز در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسیده است، در مدت زمان اندکی میان 2 تا 3 ماه احداث شده اند. 

وی تصریح کرد: کمک به تسریع در راهاندازی واحدهای تولیدی، موضوعی است که باید جدی گرفته شود و اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ارس باید الگویی برای تمام کشور باشد. واحدهای افتتاح شده امروز توسط سرمایه گذارانی احداث شده اند که قبلا واردکننده و فروشنده همین محصولات بودند. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: تخصص در حوزه فعالیت و شناخت از بازارهای داخلی و خارجی محصولاتی که تولید می شود، در موفقیت واحدهای افتتاح شده موثر خواهد بود؛ همچنین اهتمام منطقه آزاد ارس در توسعه ورزش شایسته تقدیر است. 

آل هاشم گفت: دشمنان کشور بدانند که تحریم ها ما را مقاوم‌تر می کنند و به برکت همین تحریم ها از واردکننده به تولید کننده بسیاری از محصولات تبدیل شده ایم.
 

کد خبر 827691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha