تاسیس ۲۹ کتابخانه در هفته دولت در سراسر کشور

مختارپور با اشاره به برنامه های این نهاد در هفته دولت گفت: تعداد۲۹ کتابخانه در هفته دولت در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علیرضا مختارپور» در مراسم افتتاحیه کتابخانه کاظمینی گفت: ما در هفته دولت 29 کتابخانه افتتاح کردیم اما تلاش کردم که در این افتتاح خیری حضور پیدا کنم.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور افزود: ما در کتاب ها می‌خوانیم که در قرن های گذشته مومنین روزه  و عبادت می‌کردند تا یکی از بزرگان را به خواب ببیند اما امروز در زمانه ای هستیم که هزاران شهید را بر دوش تشییع کردیم و شاهد حضور افرادی همچون کاظمینی هستیم که باید دست آن‌ها را بگیریم و به آنها افتخار کنیم و قدرآنها را بدانیم.

مختارپور ادامه داد: چندین دوره از پایتخت کتاب ایران را گذرانده ایم ولی هنوز هم امید داریم که به نقطه هدف برسیم اما آرزوی ما این است که استان یزد بار دیگر نامزد پایتخت کتاب ایران باشد ولی به دلیل ممنوعیت انتخاب مجدد این استان، به سراغ استان دیگر برویم ولی بگوییم هنوز یزد نامزد اصلی پایتخت کتاب ایران است.

وی گفت: متاسفانه جامعه ما در معرض میانسالگی و کهنسالگی است که این جمعیت بزرگسال اگر جمعیتی مانند خانواده کاظمینی باشند این ها دچار آلزایمر و آزار خانواده نمی‌شوند زیرا با فعالیت‌های فرهنگی و به خصوص کتاب همراهی خاصی دارند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور بیان کرد: من نمی‌توانم از نارسایی‌ها حرف بزنم و بیان کنم که کمترین تخصیص به نهاد کتابخانه‌ها داده می‌شود.

مختارپور ادامه داد: ما در سطح کشور 800 کتابخانه تک کتابدار داریم که پذیرش نیرو به این تعداد کار سختی است و هزینه های زیادی را بر ما تحمیل می‌کند.

وی گفت: در 4 سال گذشته 600 کتابخانه ایجاد و تجهیز شده است و در هفته دولت 29 کتابخانه تاسیس کرده و 8 پروژه جدید را کلنگ زدیم.

کد خبر 828295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha