کمیته تخصصی رصد و پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی استان یزد برگزار شد

کمیته تخصصی رصد و پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی استان یزد با محوریت بررسی چالش های استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کمیته تخصصی رصد و پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور محمد رضا علمدار یزد؛ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در این نشست گفت: برای اجرای مصوبات باید مدت‌زمان اجرا مشخص شود، ممکن است بعضی مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی به دلایلی غیرقابل اجرا تشخیص داده شود.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد خاطرنشان کرد: باید دستگاه موظف شود ظرف مدت مشخص مثلاً یک هفته، غیرقابل اجرا بودن را با ذکر دلیل و مستند قانونی به کمیته پایش و ستاد راهبری اعلام کند تا روش، را ه‌حل یا پیشنهاد جایگزین در جلسه بعدی ستاد ارائه شود .


رئیس خانه صمت یزد ادامه داد: مشکل دیگر هم مصوباتی است که با همکاری چند دستگاه اجرایی انجام شود و این کار معمولاً با مشکل روبرو می‌شود و انسجام لازم وجود ندارد که برای این مسأله راهکاری اندیشید.


به گفته وی، یزد در ارائه بسیاری از ایده‌ها و طرح‌ها در کشور پیشتاز بود اما این ایده‌ها کمتر به منصه ظهور و عملیاتی می‌شود و این امر خیلی بد است.


این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه بسیاری از این پیشنهادها موجب شد تا آمار صنعت استان، واقعی شود، افزود: ازجمله طرح‌های اجرایی که خانه صنعت در آن نقش پررنگی داشت، پایش مشکلات نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید بود.


به گفته وی بر این اساس، بسیاری از موانع و چالش‌ها مشخص و منجر به روان‌سازی و شفافیت فرایندها و توزیع عادلانه‌تر منابع پولی به صنعتگران واقعی شد.

 

کد خبر 830899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha