اخلاق مایه تکمیل ایمان فرد است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تا زمانی که انسان مسلّح به سلاح اخلاق نباشد،‌ هرگز نمی تواند درجۀ والای ایمان را کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» عصر امروز(۲ مهر) در جمع روحانیان و مبلغان بومی فعال در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه به لحاظ مکانی و معنوی زمینه لازم برای ترویج اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از روحانیان مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه خواست از این بستر و ظرفیت فراهم شده بهره کافی را برای تربیت نسل جوان و دستیابی به اهداف فرهنگی و تربیتی در امامزادگان استفاده کنند تا گامی در تبدیل این اماکن مذهبی و مقدس به قطب های فرهنگی برداشته شود.

وی در ادامه به تشریح اهمیت اخلاق در دین اسلام پرداخت و گفت: علما و روحانیان اگر بتوانند اخلاق اسلامی را در افراد پرورش دهند و تقویت کنند انسان‌ها خود به فضائل دینی و اسلامی راغب خواهند شد.

حسینی افزود: در اهمیت اخلاق همین بس که برخی علما و روحانیان، اخلاق را رأس العلوم معرفی کرده اند و آن را راهی برای رسیدن به مبانی دینی و الهی دانسته اند.

وی گفت: اخلاق، علمی است که انواع صفات خوب و بد را مورد بررسی، تبیین و تعریف قرار داده و نحوه‌ی اکتساب صفات خوب و فضائل و نیز چگونگی زدودن صفات زشت و رذایل را بیان می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: از آن جایی که اخلاق نیکو و صفات حمیده، یکی از مهمترین و بزرگترین و یژگی های انسانی است؛‌ دین مبین اسلام همیشه پیروان خود را بسوی اخلاق زیبا و صفات حمیده دعوت می‌دهد؛ تا آنجا که رسول معظم اسلام می‌فرمایند؛ «إِنَّماَ بُعِثتُ لِاُ تَمِّمَ مَکَارِمَ‌ الاً خلَاقَ‌”به راستی که برانگیخته شده ام تا زیبایی های اخلاق را تکمیل نمایم» پس چه زیباست که اخلاق را مورد برسی قرار دهیم و در ترویج و آموختن اخلاس دینی تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: اخلاق با ارزش‌ترین و سنگین ترین عملی است که روز قیامت ترازوی حسنات انسان مسلمان را سنگین کرده و بالا می برد؛ تا جایی که پیامبر صلی الله علیه و سلم می‌فرمایند؛ هیچ چیزی در روز قیامت، سنگین تر از اخلاق حسنه در ترازوی مؤمن مسلمان نمی باشد.

وی ادامه داد: اخلاق نه تنها مایۀ تکمیل شدن ایمان، بلکه امتیاز مؤمنین واقعی از سایر اهالی ایمان است، تا زمانی که انسان مسلّح به سلاح اخلاق نباشد،‌ هرگز نمی تواند درجۀ والای ایمان را کسب کند.

کد خبر 835908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha