کانون‌های مساجد پیشگام در ترویج هنر مسجدمحور هستند

نصیربیگی فعال‌سازی هسته‌های هنری در مساجد را از اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری دانست و گفت: کانون‌های مساجد پیشگام در ترویج هنر مسجدمحور هستند.

«امیر نصیربیگی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به این‌که سازمان بسیج هنرمندان، شبکه‌سازی هنری و تخصصی را جزو رویکردهای اصلی این نهاد در سال‌جاری دانست و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بسیج هنرمندان «ترویج و توسعه هنر مسجد محور» است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه پیشگام هستند، خاطرنشان کرد: قصد داریم به کمک کانون های مساجد، هسته‌های هنری را در مساجد فعال کنیم تا مساجد بتوانند نیازهای فرهنگی و هنری منطقه پیرامون خود را تامین کنند.

وی تربیت نیروهای متخصص، کادرسازی و خلق آثار هنری فاخر و تاثیرگذار را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: مساجد یکی از مراکز اصلی اعتقادی و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی است که باید بیش از گذشته به فکر احیای جایگاه حقیقی آنها در بطن جامعه باشیم.

نصیربیگی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی و ایرانی، مساجد پایگاه اصلی شناخته می شوند، به همین جهت که معتقدیم باید فعالیت‌های تخصصی در مساجد انجام گیرد، به عبارت دیگر سعی داریم هنر را به مساجد بازگردانیم تا هنرمندان بتوانند از ظرفیت مساجد استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اولویت بعدی سازمان را حضور هنرمندان آموزش دیده و کادرسازی شده در جشنواره‌های مختلف اعم از هنری، فرهنگی، کارگاه‌های توانمندسازی تخصصی و سایر برنامه‌ها و در نهایت تولید آثار هدفمند و مؤثر دانست و گفت: سعی داریم تا تاکیدات و توصیه‌های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در قالب تولیدات فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به این‌که برای تاثیرگذاری فرهنگ و هنر در جامعه به صبر و حوصله نیاز داریم، افزود: هجمه دشمن به مراتب در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر از حوزه اقتصادی است، با این حال اگر برنامه‌ریزی‌ها دقیق، سیاست‌گذاری‌ها سنجیده و توام با تدبیر نباشد، آسیب ها جدی خواهدب بود.

کد خبر 835896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha