بیش از ۱۲ هزار فرزند اکرام در آذربایجان شرقی دارای حامی هستند

رئیس اداره اکرام کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند اکرام در استان تحت پوشش حامیان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی نیرومند» عصر امروز(۲ مهر) در جمع کودکان و نوجوانان طرح اکرام شهرستان هشترود اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند اکرام در استان تحت پوشش حامیان هستند که از این تعداد 4 هزار یتیم و مابقی فرزند محسنین هستند.

رئیس اداره اکرام کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳۸ هزار حامی در گروههای و صنف های مختلف در استان هستند، ادامه داد: از سال گذشته حدود 15هزار خانوارنیازمند وارد چرخه حمایتی امداد شدند و حدود 6 هزار کودک از این خانواده‌ها به طرح اکرام اضافه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰۰ کودک بدون حامی نیازمند جذب حامی فوری و بقیه فرزندان که طی سال ۹۸ دارای یک حامی شدند نیازمند جذب حامی دوم و سوم هستند. کمک‌های اجتماعی در حوزه اکرام نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نیرومند افزود: دیدارهای اجتماعی فرزندان اکرام از واحدهای تولیدی موفق برای اولین بار به عنوان اولین حرکت در کشور است که در شهرستان هشترود اجرا می شود که هدف از این کار آشنایی فرزندان اکرام با واحدهای تولیدی، صنعتی و تفکر مهارت است.

رئیس اداره اکرام کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی رویکرد توانمندسازی فرزندان اکرام را برنامه های آموزشی، مهارتی، فرهنگی، حمایت زیستی و اشتغال دانست و گفت: بخشی از نخبگان جامعه از میان همین فرزندان طرح اکرام شناسایی و وارد جامعه می شوند.

کد خبر 835900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha