نزدیک ۷۰ درصد از جرایم در پلیس فتا کشف شده است

سردار مجید گفت: نزدیک ۷۰ درصد از جرایم فضای مجازی در پلیس فتا کشف شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «حمید مجید» امروز در جمع اصحاب رسانه تبریز از تشکیل بیش از 50 هزار پرونده جرائم فضای مجازی در کشور خبر داد و اظهار داشت: نزدیک 70 درصد از این جرایم در پلیس فتا کشف شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتای کشور با اشاره به مهم‌ترین جرایم ثبت شده در فضای سایبری خاطرنشان کرد: برداشت های اینترنتی، هتک حیثیت، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی در صدر جرایم فضای مجازی  قرار دارد.

وی با بیان این‌که در پرونده های مربوط به برداشت های اینترنتی، دانلود نرم افزارهای اغوا کننده از قبیل شارژ رایگان و شارژ با 50 درصد تخفیف بیشتر به چشم می خورد، از مردم خواست تا هرگونه دانلود را از طریق سایت های رسمی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا در خصوص ضریب آلودگی در فضای مجازی گفت: بیشترین ضریب آلودگی در فضای سایبری به شبکه های اجتماعی خارجی مربوط می شود، چراکه سرور این شبکهها در خارج از کشور قرار دارد و پروتکل های قانونی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان این‌که در شبکه های اجتماعی داخلی مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: تلاش داریم آلودگی شبکه های اجتماعی خارجی را که عمدتا به ترویج خشونت مبادرت می کنند، به حداقل برسانیم.

سردار مجید در مورد بداخلاقی های فضای مجازی گفت: بداخلاقی نسبت به افراد و مسؤولان قابل پیگیری است، اما با تدوین منشور اخلاقی در فضای مجازی و تبعیت مردم از این منشور، قطعا آمار بداخلاقی ها، تعرض به حریم خصوصی افراد کاهش چشمگیری می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و 800 پرونده در پلیس فتا مورد رسیدگی قرار گرفته است که آمار جرایم کشف شده در این استان بالاتر از متوسط کشوری است.

سردار مجید از صدور مجوز تاسیس پلیس فتا در 4 شهرستان آذربایجان شرقی شامل شبستر، اهر، میانه و جلفا خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز مجوز راه اندازی پلیس فتا در 6 شهرستان دیگر این استان را صادر خواهیم کرد.

کد خبر 835893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha